هود صنعتی

لوله مناسب برای هود صنعتی

لوله مناسب برای هود صنعتی

در این مقاله قصد داریم لوله مناسب برای هود صنعتی را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم:

لوله مناسب برای هودهای صنعتی در حقیقت یک لوله خرطومی شکل است که هوایی را که توسط هود مکش می شود، به فضای بیرون هدایت می کند، ساختار این لوله ها تشکیل شده است، از یک رشته نوار پی وی سی که ضخامت آن 0.12 ملیمتر می باشد.

یک مفتول فنر شکل با ضخامت 1 میلیمتر که مفتول فنری مابین توری های پی وی سی قرار می گیرد و از این طریق لوله خروجی هود به سیستم اصلی هود وصل می شده و عملیات مکش هوا و منتقل نمودن آن به فضای خارج صورت خواهد گرفت.

در این مقاله می خواهیم لوله هایی که برای هودهای صنعتی مناسب هستند و همچنین انواع آن ها و کاربردشان را به صورت مفصل مورد بررسی قرار دهیم، برای کسب اطلاعات و آشنایی با کاربرد انواع لوله مناسب هود های صنعتی تا پایان مقاله با ما همراه باشید:

در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ خواهیم داد:

  1. لوله مناسب برای هود صنعتی چیست و انواع آن کدام موارد می باشند؟
  2. مزایای لوله خرطومی آکاردئونی آلومینیومی مناسب برای هود صنعتی کدام است؟
  3. میزان قدرت مکش لوله مناسب برای هود صنعتی به چه عواملی بستگی دارد؟
  4. نصب لوله مناسب برای هود صنعتی به چه صورت است؟
  5. لوله خرطوم مکنده پی وی سی مناسب برای هود صنعتی دارای چه مشخصاتی است؟
  6. مزایای استفاده از لوله ی خرطومی مکنده پی وی سی مناسب برای هود صنعتی کدام است؟
  7. لوله ی خرطومی مکنده فنر استخوانی مناسب برای هود صنعتی دارای چه ویژگی هایی است؟
  8. لوله ی خرطومی مکنده برزنتی مناسب برای هود صنعتی دارای چه ویژگی هایی است؟
  9. لوله ی خرطومی مکنده پی یو مناسب برای هود صنعتی دارای چه ویژگی هایی است؟
  10. در زمان نصب لوله ی خرطومی مکنده مناسب برای هود صنعتی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

 

لوله مناسب برای هود صنعتی چیست و انواع آن کدام موارد می باشند؟

لوله مناسب برای هود صنعتی چیست و انواع آن کدام موارد می باشند؟

لوله مناسب برای هود صنعتی چیست و انواع آن کدام موارد می باشند؟

در قسمت ابتدایی مقاله اشاره کردیم که لوله مناسب هود به شکل خرطومی می باشد، لازم به ذکر است که تمامی انواع این لوله ها به همین شکل بوده و تفاوت آن ها در جنس و سایر ویژگی هایشان می باشد.

تعریف ساده ای که برای لوله خرطومی هود می توان گفت چنین است، هوا- ذرات معلق – دود و هر آنچه را که در هوای موجود در مکان های صنعتی وجود دارد، توسط این لوله مکیده می شود و به محیط بیرون منتقل می گردد، در حقیقت لوله هود نقش متصل کننده را دارد.

مقاومت این لوله ها در بازه دمایی مابین 20- الی 60+ درجه سلسیوس ( سانتی گراد) بوده و در برابر رطوبت نیز بسیار مقاوم می باشند، لذا می توان گفت برای مکان هایی که دارای رطوبت هستند، می تواند گزینه مناسبی باشد.

شکل پذیری

شکل پذیری

شکل پذیری

یکی از مزایای لوله خرطومی هود شکل پذیری آن ها است، وزن سبکی دارند و برای مصارف صنعتی بسیار کاربردی می باشند، البته باید دقت شود که فشار وارده به آن ها در حد بالایی نباشد.

لوله هود صنعتی در سایزهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند که از آن جمله می توان به اندازه های 10-12-15-20-25-30-35-40 و 45 اشاره کرد.

البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که به هر میزان که قطر لوله هود بزرگ بوده و دارای طول کوتاهتری باشد، سیستم هود صنعتی در زمان استفاده صدای کمتری تولید می کند.

لوله هود صنعتی از نظر کاربردی دارای دو نوع مختلف می باشد

لوله هود صنعتی از نظر کاربردی دارای دو نوع مختلف می باشد

لوله هود صنعتی از نظر کاربردی دارای دو نوع مختلف می باشد

لوله هود صنعتی از نظر کاربردی دارای دو نوع مختلف می باشد، نوع اول آن که برای انتقال هوا به خارج از فضای داخلی می باشد و نوع دیگر آن که با نام هود تصفیه هوا به بازار عرضه می گردد،برای تصفیه هوا مورد استفاده قرار می گیرد،

در حقیقت نوع دوم دارای دو کاربرد می باشد که نه تنها گرد غبار و ذرات موجود در هوا را به محیط خارج انتقال می دهد، بلکه هوای پاکیزه و بدون هر گونه آلودگی را به محیط داخلی وارد می کند ولیکن نوع اول تنها عملیات مکش گرد و غبار و خروج آن به محیط خارجی را برعهده دارد.

لوله هود با توجه به ویژگی های متفاوتی که دارد، با نام های گوناگونی تولید و وارد بازار می شود

نام های گوناگون لوله هود

نام های گوناگون لوله هود

نام های گوناگون لوله هود

خرطومی با جنس آلومینیوم – لوله هایی به شکل آکاردئون- لوله هایی به شکل خرطومی و جنس پلاستیک- لوله های هود رایانه ای یا کامپیوتری- لوله های هود با ضخامت بالا- لوله های ساده ی آلومینیومی- لوله هایی از جنس پلاستیک- لوله های فنر شکل و انعطاف پذیر – لوله هایی از جنس آلومینیوم و با فرم آکاردئونی

پس از آشنایی با لوله های مناسب هود صنعتی، ما سایت فروشگاه تهران استیل را به شما پیشنهاد می دهیم و شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی شرکت تهران استیل، کالاهای مورد نظر را با بهترین کیفیت خریداری و دریافت کنید.

از آنجا که تمامی موارد ذکر شده دارای ویژگی ها و خصوصیات یکسانی هستند، لذا یکی از مهم ترین و پرکاربردترین آن ها را به شرح ذیل مورد بررسی قرار می دهیم:

لوله خرطومی آکاردئونی:

لوله خرطومی آکاردئونی:

لوله خرطومی آکاردئونی:

این نوع لوله در حالت کلی برای انتقال هوا به محیط خارج از ساختمان کاربرد دارد که در دو نوع پلاستیکی و آلومینیومی تولید و عرضه می گردد.

لوله خرطومی آکاردئونی تا حد بسیار بالایی به صورت یک عایق نیز عمل می کند و در برابر عواملی مانند رطوبت- حرارت بسیار بالا- آب، انواع اسیدها و ورود باکتری ها و… مقاومت بسیار بالایی دارد و از نفوذ هرکدام از این عوامل خارجی جلوگیری می کند،

ساختار اصلی لوله هود آلومینیومی

ساختار اصلی لوله هود آلومینیومی

ساختار اصلی لوله هود آلومینیومی

ساختار اصلی لوله هود آلومینیومی به صورت یک فرم و یکنواخت می باشد و بر روی آن اثری از درز و یا شکاف دیده نمی شود و آب نمی تواند به داخل آن نفوذ پیدا کند و از سوی دیگر از هدر رفتن انرژی و خارج شدن بیش از حد هوا و نشتی آن نیز جلوگیری خواهد کرد که وجود مزیت های گفته شده فوق موجب بالا رفتن هر چه بیشتر عملکرد لوله های خرطومی آکاردئونی شده که این عوامل سبب بیشتر شدن میزان عمر و ماندگاری بلند مدت آن ها نیز خواهد شد.

از دیگر ویژگی های این نوع لوله خرطومی هود صنعتی مقاومت آن در برابر احتراق و آتش سوزی است، به عنوان مثال اگر در مکانی که این لوله نصب گردیده آتش سوزی اتفاق بیفتد، این نوع لوله موجب گسترش آتش نخواهد شد.

سرعت اجرا و نصب بسیار بالا لوله ها

سرعت اجرا و نصب این نوع لوله ها بسیار بالا بوده، زیرا که با سرعت بسیار بالایی تولید و از آن جایی که سبکی وزن یکی از مزیت های آن به شمار می آید، به راحتی و آسانی و با سرعت بالایی نیز نصب خواهد شد و فقط برای نصب می بایست از فردی که در این زمینه تخصص و تجربه لازم را دارد، استفاده کنید تا بعد از نصب با مشکلاتی به دلیل نصب نامناسب روبرو نشوید و لازم است، در این خصوص یادآور شویم که هزینه های ناشی از تعمیر و نگهداری آن بسیار بالا می باشد.

و این در حالی است که خود لوله خرطومی آکاردئونی قیمت بسیار ارزانی دارد و به راحتی در دسترس بوده و همین امر موجب صرفه جویی در وقت و هزینه های دیگر می شود.

پس از آشنایی با پر کاربردترین انواع لوله های هود صنعتی، ما فروشگاه آنلاین تهران استیل را به شما توصیه می کنیم و شما قادر خواهید بود با باز کردن سایت فروشگاه اینترنتی شرکت تهران استیل، لوله های مربوط به هود صنعتی مورد نظر را با بهترین شرایط خریداری و تحویل بگیرید.

لوله های خرطومی آکاردئونی در اندازه ای مختلف

لوله های خرطومی آکاردئونی در اندازه ای مختلف برای تمامی متراژها و کاربردهای گوناگون تولید و ساخته می شوند و در آشپزخانه های صنعتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند،

البته لازم به ذکر است، در استفاده از این لوله ها می بایست حتما فشار هوا را در نظر داشته باشید و نبایستی در استفاده از این نوع لوله ها فشار هوا به حد زیادی بالا باشد و اگر چنانچه فشار هوا بالا باشد، در این حالت بهتر است، از بزرگترین سایز های لوله های خرطومی آکاردئونی استفاده کنید.

کاربرد لوله آکاردئونی صنعتی به صورت دو کاربردی می باشد

کاربرد لوله آکاردئونی صنعتی به صورت دو کاربردی می باشد و علاوه بر هدایت ذرات موجود در هوا به محیط بیرون، هوای آلوده داخل را نیز تصفیه می کند و هوای تمیز و پاکیزه را جانشین آن می کند.

لوله خرطومی مناسب برای هود صنعتی برای این که دارای کارکرد بالایی باشد، نیاز به لوازم جانبی و قطعاتی مانند فیلترهای هوا دارد، همچنین سایر اتصالات نیز متناسب با نوع کاربری آن در زمان نصب و استفاده نیاز می باشد.

این نوع لوله ها دارای کاربرد بالا و از نظر هزینه نیز بسیار به صرفه می باشد و همانطور که در سطرهای پیش گفتیم، نوع پلاستیکی آن نیز موجود می باشد، ولیکن نوع آلومینیومی آن به دلیل کاربرد گسترده و مزایای بالایی که دارد، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و اکثریت طراحان و سازندگان آن نیز بیشتر استفاده از این نوع را توصیه می کنند.

انواع لوله مناسب برای هود صنعتی:

انواع لوله مناسب برای هود صنعتی:

انواع لوله مناسب برای هود صنعتی:

در یک تقسیم بندی کلی برا انواع لوله هود صنعتی می توان آن را به دو دسته تقسیم کرد، دسته اول که فقط وظیفه تهویه و تصفیه هوای محیط را بر عهده دارند که با نام لوله خرطومی هود تصفیه معروف است، دسته دوم نیز که دارای خروجی هوا می باشند، نه تنها هوای محیط را تصفیه می کنند و هوای آلوده را نیز به محیط خارج منتقل می کنند،

در این نوع هودها لوله ها به عنوان کانال انتقال هوا عمل می کنند که در مرحله اول هوای آلوده را به محیط بیرون انتقال داده و سپس هوای پاک و مطبوع را وارد محیط داخلی می کنند و از طریق این چرخه هوای داخل محیط های صنعتی پاک شده و موجب گردش هوای پاکیزه خواهد شد،

البته لازم به ذکر است که از این لوله ها علاوه بر هودهای صنعتی برای شومینه های معمولی و هود های آشپرخانه های خانگی نیز استفاده می شود.

مزایای لوله خرطومی آکاردئونی آلومینیومی مناسب برای هود صنعتی کدام است؟

مزایای لوله خرطومی آکاردئونی آلومینیومی مناسب برای هود صنعتی کدام است؟

مزایای لوله خرطومی آکاردئونی آلومینیومی مناسب برای هود صنعتی کدام است؟

در سطر های پیش تر به معرفی لوله آکاردئونی پرداختیم و به چند مورد از ویژگی ها و مزیت ها آن نیز اشاره کردیم، در ادامه تمامی مزیت های این نوع لوله خرطومی مناسب هودهای صنعتی را به صورت تک به تک بیان می کنیم:

لوله های خرطومی آلومینیومی آکاردئونی در انواع مختلف و اشکال گوناگون برای استفاده های متفاوتی در صنعت تهویه مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله خرطومی آکاردئونی آلومینیومی غیرقابل احتراق می باشند و در مقابل هر گونه عوامل آتش زا و حریق دارای مقاومت بسیار مناسبی می باشند و می توان از آن ها بدون هیچگونه نگرانی در محیط های صنعتی که احتمال آتش سوزی در آن ها بالا است، استفاده کرد، زیرا این نوع لوله موجب مشتعل شدن آتش سوزی نمی گردد.

انعطاف پذیری بالا

انعطاف پذیری بالا

انعطاف پذیری بالا

یکی از مهم ترین مزیت های لوله خرطومی آکاردئونی انعطاف پذیری بالای آن است، لذا بر این اساس انبار کردن آن بسیار راحت بوده و در مکان هایی که نمی توان برخی از لوله ها را جای داد این نوع لوله به دلیل شکل پذیری که دارد، به راحتی قرار می گیرد.

لوله های خرطومی آکاردئونی وزن بسیار سبکی دارند، از این رو حمل آن بسیار راحت بوده و نیاز به نیروی کار زیاد و قدرت بدنی بالا نمی باشد و همچنین سبکی وزن آن موجب شده که نصب آن نیز به آسانی و در کمترین زمان ممکن انجام گیرد.

در انواع شرایطی که این نوع لوله نصب شود، به صورت منظم و صاف و یکدست در مکان خود قرار می گیرد.

این نوع لوله در برابر انواع فشارهایی که ممکن است، به آن وارد شود، مقاومت بسیار بالایی دارد و خراب نمی شود و صدمه نمی بیند، لذا بر این اساس طول عمر بالا و کارایی زیادی دارد.

مقاومت بالا در برابر انواع عوامل محیطی و شرایط آب و هوایی

در برابر انواع عوامل محیطی و شرایط آب و هوایی و رطوبت- فرسایش و انواع اسیدها و باکتری ها مقاومت بسیار بالایی دارد، از آن جا که از این لوله به عنوان لوله هود استفاده می کنند، لذا کلیه ویژگی ها و وظایفی که یک لوله هود بایستی داشته باشد، را به خوبی ایفا می کند، لذا با توجه به ویژگی گفته شده در مورد این لوله خرطومی آلومینیومی آکاردئونی، می تواند انتخاب مناسبی برای انتقال هوا در هودهای صنعتی باشد.

لوله خرطومی آلومینیومی مناسب برای هودهای صنعتی در اندازه های مختلف 45- 40- 30- 25- 5- 22- 20- 15- 12- 17- 10- 8- 7- 6- سانتی متر تولید و به باز عرضه می شود.

لوله های خرطومی با طول های بیش از 3 سانتی متر نیز برش خورده و مورد کاربرد قرار می گیرند.

میزان قدرت مکش لوله مناسب برای هود صنعتی به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان قدرت مکش لوله مناسب برای هود صنعتی به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان قدرت مکش لوله مناسب برای هود صنعتی به چه عواملی بستگی دارد؟

قدرت مکش هود را با مقدار هوایی که به محیط بیرون انتقال می دهد، را می سنجند و واحد آن نیز بر اساس متر مکعب است، از این رو می توان گفت عواملی مانند نصب مناسب لوله های هود بر روی دستگاه هود- تمیزی و عدم وجود هر گونه جرم در لوله و فیلتر آن و همچنین نداشتن نقطه پرتی و هوادهی می تواند در قدرت مکش لوله تاثیرگذار باشد که وجود عوامل فوق موجب افزایش کارایی و عملکرد و مدت زمان عمر لوله می شود.

لذا برای این که قدرت مکش لوله بالا باشد، می بایست همیشه فیلتر هود را تمیز نگه داشت و از جمع شدن جرم در این قسمت جلوگیری کرد برای این کار بهتر است، هر چند وقت یک بار فیلتر را تمیز کرد، لذا اگر چنانچه خودتان قصد نصب لوله هود را دارید، می بایست حتما به نکات ذکر شده توجه لازم را داشته باشید.

در این قسمت با میزان قدرت مکش لوله های هود صنعتی آشنا شدید، در اینجا ما به شما شرکت تهران استیل را توصیه می کنیم. تهران استیل دارای سایت و فروشگاه آنلاین می باشد.شما می توانید سری به سایت تهران استیل بزنید و لوله های مربوط به هودهای صنعتی دلخواه خود را با بهترین شرایط خریداری نمایید.

نصب لوله مناسب برای هود صنعتی به چه صورت است؟

نصب لوله مناسب برای هود صنعتی به چه صورت است؟

نصب لوله مناسب برای هود صنعتی به چه صورت است؟

این نوع لوله ها توسط کارشناسان باتجربه که شرکت هایی لوله های هود صنعتی را تولید می کنند، انجام می گیرد، البته اگر شما نیز دانش کافی در خصوص نصب این نوع لوله ها دارید، می توانید پس از خریداری به آسانی اقدام به نصب آن نمایید.

اگر لوله خرطومی شما به هر دلیل دچار پارگی شود، می توانید به راحتی آن را تعویض نمایید برای این کار تنها کافی است، کاور روی هود را برداشته و لوله هود سالم را جایگزین کنید.

لوله خرطوم مکنده پی وی سی مناسب برای هود صنعتی دارای چه مشخصاتی است؟

لوله خرطوم مکنده پی وی سی مناسب برای هود صنعتی دارای چه مشخصاتی است؟

لوله خرطوم مکنده پی وی سی مناسب برای هود صنعتی دارای چه مشخصاتی است؟

لوله های خرطوم مکنده پی وی سی همانگونه که از نام آن ها پیدا است، از یک نوار پی وی سی و یک عدد مفتولی فنر شکل از جنس فولاد ساخته شده اند، مفتول فنری که در لایه های مابین نوار پی وی سی قرار گرفته موجب شده تا این لوله ی خرطومی مکنده حالت ارتجاعی پیدا کند.

این محصولات در اندازه های مختلف و قطرهای متنوعی تولید می شوند.

لوله های خرطومی مکنده پی وی سی در ضخامت های متنوعی از قبیل: سه، چهار، پنج، شش، هفت، هشت، نه، ده، یازده، 12، چهارده، پانزده، هفده، بیست، 22.5، بیست و پنج، سی، سی و پنج، چهل ، چهل و پنج، پنجاه، پنجاه و پنج، شصت، شصت و پنج، هفتاد، هفتاد و پنج، هشتاد و نود سانتی متر ساخته می شوند و معمولا در سایز های شش متری نیز تولید و به بازار عرضه می گردند.

محدوده دمایی دائم که این نوع لوله می تواند در آن مقاومت خود را حفظ نماید

محدوده دمایی دائم که این نوع لوله می تواند در آن مقاومت خود را حفظ نماید

محدوده دمایی دائم که این نوع لوله می تواند در آن مقاومت خود را حفظ نماید

محدوده دمایی دائم که این نوع لوله می تواند در آن مقاومت خود را حفظ نماید در حدود 20- الی 80+ درجه سلسیوس ( سانتی گراد) بوده و محدوده دمایی غیر دایم 20- الی 100+ درجه سلسیوس ( سانتی گراد) می باشد، از این لوله بیشتر در محیط های صنعتی مانند صنایع چوب و نجاری استفاده می شود، زیرا به راحتی مکش ذرات و مواد پودری چوبی را به محیط خارج انتقال می دهند.

از مهم ترین موارد کاربرد این نوع لوله برای جابجایی و منتقل نمودن هوا و انواع پودر و ذره های معلق در آن است که به عنوان رابطی شکل پذیر و دارای انعطاف بالا عمل می کند، از این محصول در صنایع مختلفی مانند سنگ- سرامیک- مکنده نجاری و کارخانه های صنعتی و چوب- کلین روم ها- ساختمان ها- آزمایشگاه ها- معادن- و جاروبرقی های صنعتی استفاده می شود.

مزایای استفاده از لوله ی خرطومی مکنده پی وی سی مناسب برای هود صنعتی کدام است؟

مزایای استفاده از لوله ی خرطومی مکنده پی وی سی مناسب برای هود صنعتی کدام است؟

مزایای استفاده از لوله ی خرطومی مکنده پی وی سی مناسب برای هود صنعتی کدام است؟

وزن سبک و مناسب آن برای هود صنعتی

از مهم ترین مزیت های لوله ی خرطومی مکنده پی وی سی فرم پذیری نسبتا خوب آن است، بر این اساس در زمان نصب جای کمتری گرفته و قابل تبدیل به انواع فرم ها می باشد و حمل و جابجایی آن نیز راحت و آسان می باشد.

لوله ی خرطومی مکنده پی وی سی پائین ترین مقدار مدار خمش را دارد.

لوله ی خرطومی مکنده پی وی سی در مقابل عوامل طبیعی مانند نور خورشید دارای مقاومت بالایی بوده و به دلیل برخورداری از این مزیت، دارای مدت زمان عمر نسبتا زیادی می باشد.

لوله ی خرطومی مکنده پی وی سی تراکم پذیری بالایی دارد.

لوله ی خرطومی مکنده پی وی سی در برابر عامل هایی نظیر ساییدگی و اصطکاک، مقاومت بسیار بالایی دارد.

از دیگر مزیت های این نوع لوله می توان به مقاومت آن در برابر نم و رطوبت و انواع اسیدها اشاره کرد.

در این مدل لوله مناسب برای هود صنعتی هیچ گونه پیچ و تاب و افتادگی نقش ندارد.

قیمت مناسب

قیمت مناسب

قیمت مناسب

یکی از مهم ترین عواملی که موجب شده این نوع لوله دارای طرفداران زیادی باشد، علاوه بر سایر مزیت های گفته شده قیمت مناسب آن است.

در این بخش مزایای متنوع لوله های هود صنعتی آشنا شدید، در این قسمت ما به شما کمپانی تهران استیل را سفارش و پیشنهاد می کنیم.

تهران استیل دارای فروشگاهی آنلاین و وبسایت اینترنتی می باشد.شما می توانید به این سایت مراجعه نمایید. پس از خرید، تهران استیل با اطمینان کامل کالاهای خریداری شما را با ضمانت اصل بودن، برای شما ارسال خواهد نمود.

لوله های خرطومی مکنده پی وی سی دارای انواع مختلفی است، به قرار ذیل است که در ادامه آن ها را به صورت تک به تک مورد بررسی قرار می دهیم:

  • لوله ی خرطومی مکنده فنر استخوانی
  • لوله ی خرطومی مکنده برزنتی
  • لوله ی خرطومی مکنده پی یو

لوله ی خرطومی مکنده فنر استخوانی مناسب برای هود صنعتی دارای چه ویژگی هایی است؟

لوله ی خرطومی مکنده فنر استخوانی مناسب برای هود صنعتی دارای چه ویژگی هایی است؟

لوله ی خرطومی مکنده فنر استخوانی مناسب برای هود صنعتی دارای چه ویژگی هایی است؟

جنس لوله ی خرطومی مکنده فنر استخوانی از پی وی سی های نرم می باشد که سطح آن ها صاف و صیقلی است، این نوع لوله خرطومی از فنرهای سختی تشکیل شده و در انواع رنگ های مختلف تولید و عرضه می گردد و این ویژگی موجب شده که نسبت به سایر لوله های خرطومی مکنده متمایز باشد، فنر های استخوانی در ساختار خارجی این لوله ها به کار گذاشته می شود، از این رو سطح داخلی آن کاملا صاف و بدون هیچگونه برآمدگی می باشد.

از لوله های خرطومی مکنده فنر استخوانی برای منتقل نمودن و مکیدون موادی نظیر پودر – ذرات چوب و گرد و غبار استفاده می کنند، البته لازم به ذکر است، این مدل لوله های خرطومی شکل مکنده فنر در جابجایی و مکندگی مواد مایع در دستگاه های تهویه ی مطبوع نیز کاربرد دارند.

این نوع لوله ها در قطرهای 4 الی 25 سانتی متری تولید و ساخته می شوند و بازه دمایی آن ها برای دمای مداوم 20- الی 70+ درجه می باشد و برای دمای غیر مداوم 20- الی 80+ درجه است، طول هر کدام از شاخه های تولید این نوع محصول در اندازه گوناگونی مابین 6 الی 20 متر است.

مزایای لوله ی خرطومی مکنده فنر استخوانی:

مزایای لوله ی خرطومی مکنده فنر استخوانی:

مزایای لوله ی خرطومی مکنده فنر استخوانی:

  • لایه ی درونی لوله ی خرطومی مکنده ی فنر استخوانی، بسیار صیقلی و بدون هرگونه زائده یا پستی و بلندی می باشد.
  • دارای وزن بسیار کم و سبکی می باشد.
  • مقاومت بالا در برابر هر گونه سایش و پارگی
  • قدرت انعطاف پذیری بالا
  • دارای انواع ضخامت های مختلف می باشد.

لوله ی خرطومی مکنده برزنتی مناسب برای هود صنعتی دارای چه ویژگی هایی است؟

لوله ی خرطومی مکنده برزنتی مناسب برای هود صنعتی دارای چه ویژگی هایی است؟

لوله ی خرطومی مکنده برزنتی مناسب برای هود صنعتی دارای چه ویژگی هایی است؟

لوله ی خرطومی مکنده برزنتی یکی از مدل های محصولات برای دستگاه های هود صنعتی می باشد که عملکرد مناسب آن در مکیدن هوا در مسیر بازگشت می باشد، جنس این لوله ی خرطومی مکنده از الیافی پلی استری بوده که لایه ی فوقانی آن با پی وی سی پوشیده شده است.

این محصول برزنتی در قطرهای 10 الی 60 سانتی متری تولید و ساخته می شود و شاخه های آن که به بازار عرضه می گردد، در حدود 6 متر می باشد.

دمایی که لوله های خرطومی مکنده برزنتی می توانند در آن مقاوم باشند، 10- الی 60+ درجه می باشد.

این نوع لوله جهت تخلیه و مکش گرد و غبار در مسیر برگشت هوا کاربرد دارند.

مزایای لوله ی خرطومی مکنده برزنتی:

  • دارای مقاومت کششی و انعطافی بسیار بالایی می باشد.
  • وزن سبکی دارد.
  • داری مزیت انعطاف پذیری بالایی می باشد،
  • لوله ی خرطومی مکنده برزنتی در برابر هر گونه پاره شدن و ارتعاش ها، از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است.

لوله ی خرطومی مکنده پی یو مناسب برای هود صنعتی دارای چه ویژگی هایی است؟

لوله ی خرطومی مکنده پی یو مناسب برای هود صنعتی دارای چه ویژگی هایی است؟

لوله ی خرطومی مکنده پی یو مناسب برای هود صنعتی دارای چه ویژگی هایی است؟

ماهیت این نوع لوله ی خرطومی مکنده مناسب برای هود صنعتی از پلی اورتان نرم می باشد که از طریق یک فنر فولادی با ضخامت بالا به صورت گرد در می آید

ساختار این نوع لوله همسانی خیلی زیادی به لوله ی خرطومی از جنس پی وی سی دارد و فرق این 2 با هم در بدنه درونی لوله ی خرطومی مکنده می باشد که مدل پی یو، دارای مقاومت بیشتری در مقایسه با مدل پی وی سی می باشد،

از دیگر ویژگی های بارز لوله ی خرطومی مکنده پی یو می توان به مقاومت حرارتی بسیار بالای آن در مقایسه با سایر انواع لوله های مناسب هود صنعتی اشاره کرد، لوله پی یو از نظر مقاومت حرارتی دامنه گسترده ای را پوشش می دهد.

قطر این محصول 4 الی 20 سانتی متر می باشد و در شاخه های 6 متری به بازار عرضه می شود.

کاربرد این محصول برای هدایت و تخلیه مواد ساینده، ذرات چوب، گرانول و… می باشد، همچنین از این نوع لوله برای سیستم های تهویه مطبوع و در جارو برقی های صنعتی استفاده می شود.

یکی دیگر از مزیت های لوله ی خرطومی مکنده پی یو خصیصه ی ضد سائیدگی و مقاومت کشسانی زیاد آن است، همچنین در زمان تولید این محصول این امکان وجود دارد که قطر فنر فولادی آن را ارتقا داد.

در زمان نصب لوله ی خرطومی مکنده مناسب برای هود صنعتی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

در زمان نصب لوله ی خرطومی مکنده مناسب برای هود صنعتی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

در زمان نصب لوله ی خرطومی مکنده مناسب برای هود صنعتی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

در سطرهای پیش گفتیم که طول لوله های خرطومی مکنده در شاخه های 6 متری تولید می شود، ولی ممکن است، گاهی برای برخی هود های صنعتی نیاز به لوله های با طول بیشتر باشد، در چنین مواقعی از رابط در زمان نصب استفاده می شود. رابط لوله خرطومی این قابلیت را دارد که به صورت یک رابط مستقیم نصب شود و یا این که به یک سه راه تبدیل شود، در ادامه به صورت مفصل به بررسی این مورد می پردازیم:

  • رابط مستقیم لوله خرطومی مکنده:

واسط ارتباطی مستقیم لوله ی خرطومی مکنده از متریال ورق گالوانیزه ساخته شده است و به صورت کاملا مستقیم و بدون واسطه لوله خرطومی را به لوله ی خرطومی مکنده متصل می کند.

در زمان ساخت قطر رابط را در حدود 0.2 سانتی متر کمتر از لوله ی خرطومی مکنده اصلی می سازند تا بتوان به آسانی و سادگی آن را داخل لوله ی خرطومی مکنده فرو برد.

ضخامت ورقی که برای این رابط به کار می برند به قطر لوله ی خرطومی مکنده بستگی دارد، به هر اندازه که ضخامت (قطر) لوله ی خرطومی مکنده افزایش یابد، کلفتی ورق نیز بیشتر می شود، ضمنا در زمان ساخت رابط بر روی لبه ی آن نوعی برآمدگی قرار می دهند تا در زمانی که آن را داخل لوله خرطوم مکنده قرار می دهند، این برآمدگی به لبه لوله اصلی گیر کند، سپس در مرحله بعد برای محکم نمودن نقطه اتصال از یک بست استفاده می کنند.

طول رابط مستقیم لوله ی خرطومی مکنده در حدود 10 الی 15 سانتی متر می باشد.

لازم به ذکر است که برای هوابندی در این نوع رابط های مستقیم از نوارچسب های مخصوص این کار استفاده می شود.

در مرحله بعد می بایست رابط و لوله ی خرطومی مکنده را در مکانی که مدنظر است، تثبیت نمایید که برای این کار از ساپورت های ویژه ای استفاده می شود.

رابط تبدیل لوله خرطومی مکنده:

رابط تبدیل لوله خرطومی مکنده:

رابط تبدیل لوله خرطومی مکنده:

در برخی موارد ممکن است، لوله ی خرطومی مکنده در طول لاین به چند نقطه برای عملیات مکش نیاز داشته باشد، این چند نقطه مکش موجب می شوند که فشار لازم و مفید برای انجام عملیات مکش صورت گیرد، برای انجام این تبدیل از ورق گلوانیزه استفاده می کنند.

در صورتی که احتیاج باشد که تبدیل لوله ی خرطومی مکنده در ما بین مسیر مکیدن کار گذاشته شود، می بایست هر 2 وجه لوله ی خرطومی مکنده به فرم استوانه شکل و گرد تولید شود و اگر تبدیل لوله ی خرطومی مکنده در دهانه دستگاه مکش قرار گرفته باشد، می تواند به یکی از دو حالت گرد به گرد و یا گرد به چهارگوش تولید و ساخته شود.

ساختار اصلی تبدیل لوله ی خرطومی مکنده از سه قسمت مجزا تشکیل شده است

ساختار اصلی تبدیل لوله ی خرطومی مکنده از سه قسمت مجزا تشکیل شده است

ساختار اصلی تبدیل لوله ی خرطومی مکنده از سه قسمت مجزا تشکیل شده است

ساختار اصلی تبدیل لوله ی خرطومی مکنده از سه قسمت مجزا تشکیل شده است، قطعات ابتدا و انتهای این تبدیل ها به صورت گرد بوده، قطعه میانی به صورت مخروطی می باشد تا از این طریق بتوان فشار وارده به مکش در چنین شیبی را متعادل نمود، جنس تبدیل لوله ی خرطومی از ورقهای گالوانیزه است و کلفتی آن نیز به ضخامت لوله ی خرطومی مکنده در 2 سوی آن بستگی دارد.

لازم به ذکر است که قبل از این که محصول ساخته شود، می بایست قطعه های آن به کمک نرم افزار طراحی شده، سپس با استفاده از شابلون های به دست آمده از طرح اصلی از طریق دستگاه سی آن سی قطعات برش داده شود، پس از مرحله برش قطعات بر روی هم مونتاژ شده و با استفاده از دستگاه جوش، جوشکاری شده و آن ها را به هم متصل می کنند. نکته ای که در این خصوص دارای اهمیت می باشد، این است که می بایست کار مونتاژ را با دقت بالایی انجام دهید تا دچار هیچگونه نشتی نگردد.

دقت داشته باشید که دهانه تبدیل لوله ی خرطومی مکنده بایستی چند میلیمتر کوچکتر از لوله ی خرطومی مکنده در زمان ساخت در نظر گفته شود تا در زمان تبدیل به راحتی بتوان آن را داخل لوله فرو برد و سپس از طریق بست دو قطعه را به هم تثبیت می کنند و با استفاده ساپورت های مخصوص این کار آن را در محل مدنظر جایگذاری می نمایند.

رابط سه راهی هم قطر نود درجه لوله خرطومی مکنده:

این تکه واسط لوله ی خرطومی مکنده، هوای منتقل شده از بخش ورودی را به بخش هایی مساوی با زاویه ی 90 درجه بخش بندی می نماید، 3 راهی نود درجه لوله ی خرطومی مکنده به کمک یک گذرگاه یا همان لوله اصلی و یک پایپ فرعی تحت عنوان نافی، تشکیل شده است.

در هنگام تولید این 3 راهی لوله خرطومی مکنده، ابتدا قطعه های مورد نیاز به کمک نرم افزارهای ویژه ای طرح ریزی می شوند، سپس با استفاده از شابلون قطعات مورد نظر را با استفاده از دستگاه سی آن سی برش می دهند و در مرحله بعد قطعات را نورد و گردکاری می کنند،

در این مورد نیز برای اتصال از نقطه جوش استفاده می کنند و جنس ورقی که برای رابط سه راهی مورد استفاده قرار می گیرد، از ورق گالوانیزه می باشد. ضخامت ورق مصرفی نیز به قطر دهانه لوله خرطومی بستگی دارد.

ضخامت دهانه ی 3 راه لوله خرطوم مکنده

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که ضخامت دهانه ی 3 راه لوله خرطوم مکنده می بایست 0.5 سانت از ضخامت بخش درونی لوله مکنده اصلی پایینتر باشد تا از این طریق قطعه رابط به راحتی جا انداخته شود.

در هنگام تولید 3 راه لوله ی خرطومی مکنده در فاصله ی سه الی پنج سانتی متری دهانه آن یک برآمدگی تحت عنوان رخ تعبیه می شود تا بعد از این که به لوله ی خرطومی مکنده متصل گردید، نتواند از جایگاه خود خارج شود، پس از آن برای مستحکم نمودن اتصالات، از بستهایی با عنوان هوابندی نیز استفاده می کنند، از این طریق کارکرد مکش نیز بیشتر می شود و افت فشار لوله خرطومی نیز به میزان بسیار پایینی می رسد.

همچنین می توان برای کنترل میزان مکندگی در سیستم لوله مکنده در هر کدام از دهانه های سه راهی از دمپر هوا استفاده نمود.

  • رابط سه راهی 45 درجه هم قطر لوله خرطومی مکنده

این نوع رابط دارای سه کانال وروردی و خروجی هوا می باشد که شامل دو بخش اصلی لوله و فرعی و نافی می باشد، جنس این بخش از لوله مکنده از ورق های گالوانیزه می باشد، البته در برخی موارد نیز ممکن است، از ورق های استیل و یا آلومنیوم نیز استفاده شود. ضخامت ورق مورد استفاده در این نوع رابط به قطر دهانه لوله مکنده بستگی دارد.

جهت ساخت این نوع رابط لوله مکنده ابتدا می بایست قطعات آن را از طریق نرم افزار طراحی نموده، سپس با استفاده از شابلون به دست آمده از طرح اصلی، آن را از طریق دستگاه سی آن سی برش دهیم، در مرحله ساخت قطعات برش زده شده نورد و خم کاری می شوند و طراحی درست و برش دقیق قطعات موجب می گردد که در زمان مونتاژ اتصال به راحتی انجام گیرد و همچنین در زمان اتصال نیز برای تثبیت از هوابند استفاده می شود.

در فاصله 3 الی 5 سانتی متری هرکدام از دهانه ها نیز برآمدگی با عنوان رخ تعبیه می گردد که موجب می شود، در زمان فرو رفتن لوله ی خرطومی مکنده و رابط قطعات از هم جدا نشوند، لازم به ذکر است که قطر دهانه رابط 3 راهی 45 درجه می بایست 0.5 الی 0.7 cm از قطر دهانه لوله ی خرطومی مکنده پایین تر باشد تا به آسانی بتوان آن را داخل لوله ی خرطومی مکنده فرو برد.

برای جلوگیری از هر گونه نشت و تثبیت اتصال این قطعه ها از بست هوابندی استفاده می شود.

  • رابط سه راه شلواری 90 درجه هم قطر لوله خرطومی مکنده:

این مدل رابط خرطومی مکنده به شکل 3 راهی با دهانه هایی دارای قط برابر می باشد و به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که مکش هوا به صورت مساوی انجام می گیرد،

در واقع می توان اساسی ترین فایده ی این نوع واسط لوله خرطومی را مکیدن جریان هوا به مقدار مساوی دانست، مرحله های ایجاد و تولید این مدل واسط لوله ی خرطومی مکنده، در قیاس و بررسی با انواع دیگر، کمی سخت تر و متفاوت تر می باشد.

جنس ورق استفاده شده

جنس ورق استفاده شده در تولید این مدل واسط خرطومی مکنده از فلز گالوانیزه می باشد و کلفتی آن نیز به ضخامت دهانه ی لوله ی خرطومی مکنده وابسته است.

برای تولید رابط 3 راه شلواری 90 درجه هم قطر خرطومی مکنده می بایست تمامی بخش ها و قطعه های به کار رفته در آن به کمک نرم افزارهای مربوطه طراحی گردند، سپس با استفاده از دستگاه سی آن سی قطعات آن را برش داده و در همان مرحله ساخت نورد و خم کاری نیز انجام خواهد شد.

این مرحله از ساخت دارای اهمیت بالایی می باشد، زیرا دقت در برش کاری موجب می شود که مراحل مونتاژ و هوابندی به راحتی انجام گیرد، در زمان عملیات مونتاژ بایستی نهایت دقت را به کار برد، زیرا هر گونه سهل انگاری در این مرحله از کار موجب می شود که عملکرد کار کاهش پیدا کند و این خود موجب افت جریان فشار هوا خواهد شد.

ضخامت دهانه 3 راهی

ضخامت دهانه ی این 3 راهی به اندازه 0.7 سانتی متر از کلفتی درونی لوله ی خرطومی مکنده کوچکتر می باشد تا در زمان نصب به راحتی در داخل لوله مکنده فرو رفته و برای جلوگیری از هر گونه نشت می بایست از طریق بست هوابندی محکم شود.

در هر سه حاشیه ی این 3 راهی لوله ی خرطومی مکنده، یک برآمدگی با اسم رخ کار گذاشته شده است که موجب می شود که در زمان اتصال این لوله خرطومی از هم جدا نشود و از هرگونه پارگی و در رفتگی نیز ممانعت می کند، برای جانمایی و تثبیت آن در محل و جایگاه خود از ساپورت های مخصوصی برای این کار استفاده می شود.

  • رابط سه راه شلواری 45 درجه هم قطر لوله خرطومی مکنده:

این نوع رابط زمانی کاربرد دارد که دستگاه نیاز به مکش به صورت همسان داشته باشد، ساختار اصلی این قطعه شباهت فراوانی به سه راه شلواری 90 درجه دارد و تنها تفاوت این دو با هم در سمت نافی رابط لوله ی خرطومی مکنده است که نسبت به جانب ها 45 درجه می باشد.

جنس این بخش نیز از ورق گالوانیزه است و کلفتی آن نیز به ضخامت دهانه ی لوله ی خرطومی مکنده وابسته است.

برای ساخت این قطعه نیز ابتدا می بایست قطعات را توسط نرم افزار طراحی کرده و سپس با استفاده از دستگاه سی آن سی شابلون ها را برش می دهند و پس از آن عملیات نورد و خم کاری انجام می شود، مرحله برش از اهمیت بالایی برخوردار است،

در مرحله برش می بایست دقت لازم را به کار ببرید تا در زمان مونتاژ کلیه اجزا بدون هیچگونه درزی باشد و قطعات کاملا هوابندی شده در هم فرو رفته و جریان فشار و عملکرد آن کاهش پیدا نکند.

در زمان ساخت بایستی به این مورد توجه شود که قطر دهانه سه راه لوله ی خرطومی مکنده 7 میلیمتر از قطر داخلی لوله ی خرطومی مکنده کوچکتر باشد تا به آسانی درهم فرو روند. لازم به ذکر است که در هر سه لبه دهانه سه راه می بایست دارای یک برآمدگی تحت عنوان رخ باشند، این برآمدگی موجب می شود، هیچگونه دررفتگی و یا پارگی به دلیل فشار جریان هوا ایجاد نشود.

  • رابط سه راه 90 درجه غیر هم قطر لوله خرطومی مکنده:

این مدل واسط گزینه ی خوب برای ایجاد فرعی های غیر هم قطر و کوچک در مسیر لوله ی خرطومی مکنده است.

این 3 راه مشتمل بر یک لوله اصلی و یا نافی غیراصلی می شود که ضخامت نافی از قطر لوله اصلی سه راه خرطومی مکنده در حد کوچکتری می باشد.

این واسط ها از ورق گالوانیره ساخته می شوند و دارای کلفتی های متنوعی می باشند، ضخامت ورق مصرفی با قطر لوله ی خرطومی مکنده ارتباط مستقیمی دارد، به این معنا که با کم شدن میزان قطر لوله خرطومی مکنده، کلفتی ورق گالوانیزه نیز افت پیدا می کند و با افزایش یافتن قطر لوله خرطومی مکنده، کلفتی ورق مصرفی نیز بیشتر خواهد شد.

برای ساخت این قطعه نیز می بایست ابتدا توسط نرم افزار شابلون آن طراحی شود و در مرحله بعد شابلون ها به وسیله دستگاه سی آن سی برش داده خواهد شد.

در زمان برش دقت لازم را داشته باشید

لازم است، در زمان برش دقت لازم را داشته باشید تا در زمان مونتاژ کلیه قسمت های آن بدون اینکه درزی بر جای بماند، کاملا هوابندی شده و در هم فرو روند و از کاهش جریان فشار هوا و ضعیف شدن راندمان جلوگیری شود.

در زمان ایجاد هر کدام از دهانه این واسط 3 راهی می بایست به اندازه 0.7 الی 1 cm از قطر داخلی لوله ی خرطومی مکنده کوچکتر باشد تا به سادگی بتوان آن را داخل لوله خرطومی اصلی جای داد، در فاصله 5 سانتی متری هر 3 حاشیه ی دهانه سه راه برآمدگی قرار می گیرد، برآمدگی رخ موجب گیرایی سه راه به لوله ی خرطومی مکنده خواهد شد.

در محلی که سه راه لوله خرطومی متصل می شود، می بایست از بست هوابندی و چسب ها و نوار درز استفاده کرد.

در این مدل رابط تیک آفی موجود نمی باشد، منتهی ساختار آن به فرمی است که با تحولاتی که 3 راه لوله ی خرطومی مکنده با تغییر قطری که در نافی به وجود می آورد، به صورت کاملا خودکار روند تغییر فشار مکش را به وجود می آورد.

رابط سه راه 45 درجه غیر هم قطر لوله خرطومی مکنده:

رابط سه راه 45 درجه غیر هم قطر لوله خرطومی مکنده:

رابط سه راه 45 درجه غیر هم قطر لوله خرطومی مکنده:

این نوع تبدیل به عنوان رابطی برای ایجاد انشعابات فرعی و غیر هم قطر با زاویه ی غیر نود درجه به کار می رود. این واسط با شیبی معادل 45 درجه ای که دارد، سبب متعادل شدن مقدار فشار مکش در 2 مسیر لوله ی خرطومی مکنده می گردد، در واقع این نوع تبدیل قطر در نافی مانند تیک آف عمل نموده و جریان مکش هوا را تنظیم خواهد نمود.

متریال تشکیل دهنده ی این 3 راهی نیز از ورق گالوانیزه می باشد

متریال تشکیل دهنده ی این 3 راهی نیز از ورق گالوانیزه می باشد و کلفتی آن با قطر لوله مکنده ارتباط دارد، به هر میزان که قطر لوله مکنده افزایش یابد، ضخامت ورق نیز بیشتر خواهد شد.

برای ساخت واسط 3 راهی 45 درجه غیر هم قطر لوله ی خرطومی مکنده، اول شابلون آن به کمک نرم افزارهای پیشرفته ای طرح ریزی خواهد شد و در مرحله بعد با استفاده از دستگاه سی آن سی برش داده خواهد شد، البته لازم است که در این مرحله دقت لازم را داشته باشید و بعد از انجام عملیات برش می بایست قطعات مونتاژ و به هم متصل گردند.

در ناحیه اتصال لوله خرطوم مکنده و دهانه ی سه راه رابط از چسب نوار و درزگیر و بست هوابندی استفاده می شود تا از بروز هر گونه نشتی جلوگیری شود.

برای جانمایی دهانه واسط 45 درجه در درون لوله ی خرطومی مکنده می بایست قطر دهانه رابط در حدود 7 الی 10 میلی متر از قطر لوله ی خرطومی مکنده کوچکتر باشد تا به راحتی در آن جای گیرد.

در فاصله 30 میلی متری از دهانه ی 3 راه واسط خرطومی، نوعی برآمدگی تحت نام رخ قرار خواهد گرفت که موجب گیرایی رابط به لوله ی خرطومی مکنده خواهد شد، این برآمدگی سبب می شود تا در زمان مکندگی و در صورت رخ داد فشارهای بالا، ناحیه های اتصال واسط و لوله ی خرطومی مکنده از همدیگر متلاشی نشوند.

  • سه راه تبدیل 90 درجه لوله خرطومی مکنده

برای تغییر فشار مکندگی در 2 مسیر از هم جدا 3 راه تبدیل 90 درجه لوله ی خرطومی مکنده کاربرد دارد، در واقع با استفاده از این تبدیل محل گذر این سه راه لوله ی خرطومی مکنده میزان مکش به اندازه مورد نظر کنترل خواهد شد و بدون هیچ گونه مسئله ای در عملکرد لوله ی خرطومی مکنده از دو مسیر با زاویه قائمه و راست شروع به مکیدن هوا یا ذرات معلق در هوا می کند.

متریال تشکیل دهنده ی این 3 راه تبدیل از ورق گالوانیزه می باشد و کلفتی ورق صرف شده نیز با کلفتی لوله ی خرطومی مکنده ارتباط کامل دارد، به هر اندازه که ضخامت لوله ی خرطومی مکنده بیشتر باشد، ضخامت ورق صرف شده نیز بیشتر خواهد شد.

برای ایجاد نمودن واسط لوله ی خرطومی مکنده می بایست اول یک تبدیل را به عنوان بخش اصلی و اولیه و پس از آن یک لوله دیگر را به عنوان قطعه ثانویه که همان نافی سه راه خرطوم مکنده محسوب می گردد، را بسازید.

تمامی قطعات این رابط را توسط نرم افزارهای دیجیتال طراحی می کنند

از این رو ابتدا تمامی قطعات این رابط را توسط نرم افزارهای دیجیتال طراحی می کنند و پس از آن با استفاده از دستگاه سی آن سی عملیات برش انجام می شود و سپس نوبت به مونتاژ خواهد رسید. بایستی به این نکته توجه داشته باشید که مرحله مونتاژ با دقت بسیار بالایی انجام گیرد،

زیرا ممکن است، به دلیل عدم توجه و دقت لارم در زمان مونتاژ منافذ و یا درزی در ساختار سه راه لوله خرطومی ایجاد گردد، با این کار در واقع از از بروز هر گونه نشت هوایی که باعث کاهش فشار هوا می شود، ممانعت خواهد شد.

لازم است که حتما به این نکته توجه داشته باشید که ضخامت هر کدام از دهانه های تبدیل مکنده واجب است که از ضخامت لوله ی خرطومی 0.5 cm کوچکتر باشد تا بتوان به راحتی تبدیل خرطومی را در لوله ی خرطومی مکنده فرو برد و برای اینکه این اتصال در زمان نصب موجب بروز هیچگونه مشکلی نشود،

در مسافت کمتر از 6 سانتی متر ی دهانه سه راه خرطومی مکنده یک برآمدگی تعبیه شده است تا از این طریق اتصال و گیرایی لوله ی خرطومی مکنده به بالاترین حد خود برسد.

سه راه تبدیل 45 درجه لوله خرطومی مکنده

این قطعه از 2 ورودی به عنوان مسیر مکیدن و 1 خروجی در درون خرطومی مکنده تشکیل شده است، قطعه اساسی این 3 راهی خرطوم مکنده مشتمل بر 1 تبدیل گرد به گرد و 1 شاخه ی فرعی به نام نافی 3 راه لوله ی خرطومی مکنده می باشد.

متریال تشکیل دهنده ی این 3 راهی تبدیل 45 درجه خرطومی مکنده فلز پر کاربرد گالوانیزه می باشد و کلفتی آن نیز به قطر لوله ی خرطومی مکنده وابسته می باشد، به هر اندازه که ضخامت لوله ی خرطومی مکنده بیشتر باشد، کلفتی متریال صرف شده نیز بیشتر می باشد.

برای ساخت این سه راه تبدیل خرطومی ابتدا می بایست توسط نرم افزارهای دیجیتال طراحی شود، سپس با استفاده از دستگاه سی آن سی برش داده می شود و وارد مرحله نورد کاری می شود.

در بخش مونتاژ می بایست دقت داشته باشید تا اتصالات به صورت کامل انجام شود و هیچگونه نشتی ایجاد نگردد، برای این کار لازم است که حتما از بست های هوابند برای ممانعت از هر گونه نشتی استفاده شود.

در فاصله ی کمتر از 6 سانتی متری در بخش پایانی دهانه هر یک از مبدل ها یک برآمدگی گذاشته می شود تا در زمانی اتصال با لوله ی خرطومی مکنده اتصال تثبیت بالایی داشته باشد.

چهار راه 90 درجه هم قطر لوله خرطومی مکنده

چهار راه 90 درجه هم قطر لوله خرطومی مکنده

چهار راه 90 درجه هم قطر لوله خرطومی مکنده

از این واسط هنگامی استفاده می شود که لوله ی خرطومی مکنده به مکندگی با سه مسیر متفاوت با شیب 90 درجه نیاز داشته باشد، در این قطعه هوا و ذرات معلق در هوا از سه مسیر وارد شده و از خروجی اصلی هدایت می شوند،

جنس چهار راه 90 درجه خرطومی مکنده از ورق گالوانیزه می باشد و ضخامت آن نیز به قطر ساختار لوله خرطومی بستگی دارد، تکه های واسط خرطومی مکنده از سه بخش تقسیم شده است:

بخش اول که همان لوله اصلی مکنده می باشد و قسمت های ثانویه آن نیز از دو قطعه لوله فرعی که با لوله اصلی هم قطر است، تشکیل شده است که این بخش های ثانویه با نام نافی های چهار راه لوله ی خرطومی مکنده، به شاخه ی اصلی متصل شده اند و فرم اصلی چهارراه 90 درجه را تشکیل داده اند.

استفاده از نرم افزار پیشرفته طراحی

برای ساخت این چهارراه لوله خرطومی ابتدا تمامی اجزای آن را با استفاده از نرم افزار پیشرفته طراحی کرده و در مرحله بعد شابلون ها را با استفاده دستگاه سی آن سی برش می دهند، سپس نوبت به مونتاژ و اتصال اجزای چهارراه خرطومی می رسد

البته لازم به ذکر است که این مرحله می بایست با بالاترین کیفیت ممکن انجام شود تا از بروز هر گونه نشتی و درز در زمان کار جلوگیری شود.

برای اینکه بتوان دهانه چهار راه خرطومی مکنده را به سادگی به درون ساختار داخلی لوله ی خرطومی مکنده فرو کرد و اتصال مستحکمی را ایجاد نمود، می بایست دهانه قطر هر کدام از دهانه های چهارراه لوله خرطومی 5 الی 7 میلی متر از قطر داخلی ساختار لوله خرطومی کوچکتر باشد.

برای تثبیت اتصالات در دهانه های چهار راه از برآمدگی های گردی به سمت بیرون استفاده می کنند تا از این طریق نقطه اتصال بین دو قطعه دارای اصطکاک بیشتری باشد و از هر گونه پارگی در ناحیه اتصال جلوگیری شود.

در پایان می توان از بست های فلزی استانداردی برای هوابندی نقطه اتصال استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *