هود صنعتی

قیمت هود صنعتی آشپزخانه

قیمت هود صنعتی آشپزخانه

در این پست قصد داریم موضوع قیمت هود صنعتی آشپزخانه را مورد بررسی قرار دهیم. هود آشپزخانه یکی از وسیله هایی است که کاربردهای فراوانی دارد، کاربردهای هود آشپزخانه را در ادامه به طور کامل شرح خواهیم داد،

اما توجه داشته باشید که همیشه یکی از مهم ترین سوال ها در رابطه با هود آشپزخانه، مربوط به هزینه نهایی و قیمت هود صنعتی آشپزخانه آن است که در این مقاله قصد داریم به طور کامل این موضوع را بررسی کنیم، پس اگر برای شما هم در این رابطه سوال پیش آمده است، ادامه مطالب را از دست ندهید.

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

آیا با هود صنعتی آشپزخانه آشنایی دارید؟

آیا می دانید در چه محل هایی به هود صنعتی آشپزخانه نیاز است؟

آیا با کاربردهای هود صنعتی آشپزخانه آشنایی دارید؟

آیا با انواع هودهای آشپزخانه آشنایی دارید؟

آیا با انواع هودهای صنعتی آشپزخانه آشنایی دارید؟

استفاده از هودهای صنعتی چه ضرورتی دارد؟

یک هود صنعتی مناسب و خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

آیا با مزیت های استفاده از هود صنعتی آشپزخانه آشنایی دارید؟

آیا استفاده از هود صنعتی آشپزخانه معایبی هم دارد؟

آیا می دانید کاربرد هود صنعتی آشپزخانه چه تاثیری در هنگام خرید دارد؟

در هنگام خرید هود صنعتی آشپزخانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اندازه هود صنعتی چه تاثیری بر روی انتخاب آن دارد؟

قیمت هود صنعتی آشپزخانه با توجه به چه عواملی مشخص می شود؟

اندازه هود چه تاثیری بر روی قیمت هود صنعتی آشپزخانه دارد؟

آیا رده انرژی هود تاثیری بر روی قیمت هود صنعتی آشپزخانه دارد؟

برند تولیدی چه تاثیری بر روی قیمت هود صنعتی آشپزخانه دارد؟

آیا فروشگاهی که هود صنعتی آشپزخانه را از آن خریداری می کنید، بر روی قیمت هود صنعتی آشپزخانه تاثیر می گذارد؟

 

آیا با هود صنعتی آشپزخانه آشنایی دارید؟

آیا با هود صنعتی آشپزخانه آشنایی دارید؟

آیا با هود صنعتی آشپزخانه آشنایی دارید؟

برای شروع قصد داریم به این موضوع بپردازیم که هود آشپزخانه چه وسیله ای است، توجه داشته باشید که در این قسمت قصد نداریم در رابطه کاربردهای هود آشپزخانه مطلبی را بیان کنیم، زیرا در ادامه این موضوع را توضیح خواهیم داد، در این قسمت قصد داریم در رابطه با خود وسیله هود آشپزخانه بحث کنیم.

آشپزخانه ها معمولا فضاهایی هستند که پخت و پز در آن انجام می شود و همین موضوع سبب می شود که هوای داخل آشپزخانه معمولا گرفته باشد، این گرفتگی هوا معایب بسیاری را به دنبال خواهد داشت، عده ای بر این باور هستند که برای بر طرف کردن این گرفتگی هوا، باید در آشپزخانه هواکش نصب کنند.

عده ای دیگر عقیده دارند که هواکش برای بر طرف کردن گرفتگی هوای آشپزخانه مناسب نیست و کارایی چندانی ندارد، بنابراین وسیله دیگری را استفاده می کنند که به هود آشپزخانه معروف است.

هود آشپزخانه وسیله ای که بر روی اجاق گاز قرار می گیرد و در هنگام آشپزی با مکش هوای بالای گاز، باعث می شود که بوی غذا و پخت و پز در فضای داخلی آشپزخانه پخش نشود، یعنی به نوعی از گرفتگی هوای آشپزخانه جلوگیری می کند.

هودها قدرت تهویه بسیار بالایی دارند

هودها قدرت تهویه بسیار بالایی دارند

هودها قدرت تهویه بسیار بالایی دارند

نکته بسیار مهمی که در رابطه با هود آشپزخانه باید به آن توجه داشته باشید، این است که این هودها قدرت تهویه بسیار بالایی دارند و این قدرت تهویه با مکش بسیار بالایی هم همراه می باشد، توجه داشته باشید که این قدرت مکش و تهویه هود در مدل های مختلف آن متفاوت می باشد و با توجه به عوامل مشخصی تعیین می شوند، در ادامه نکات کاربردی و بیشتری را در رابطه با این موضوعات بیان خواهیم کرد.

در نهایت در رابطه با هود آشپزخانه باید به این نکته توجه داشته باشید که یک هود آشپزخانه، فضای داخلی آشپزخانه را تهویه نخواهد کرد، بلکه با مکش هوای گرمی که از پخت و پز ایجاد می شود، از گرفتگی هوا جلوگیری می کند، این موضوع بسیار مهمی است که در رابطه با هود های آشپزخانه باید به آن توجه داشته باشید.

مکش هوای غذا باعث می شود که بوی غذا در فضای داخلی آشپزخانه پخش نشود

مکش هوای غذا باعث می شود که بوی غذا در فضای داخلی آشپزخانه پخش نشود

مکش هوای غذا باعث می شود که بوی غذا در فضای داخلی آشپزخانه پخش نشود

توجه داشته باشید که مکش هوای غذا باعث می شود که بوی غذا در فضای داخلی آشپزخانه پخش نشود، توجه کنید که بوی غذا هم تاثیر بسیار زیادی بر روی گرفتگی هوای آشپزخانه دارد، لازم به ذکر است که در بعضی از محل ها استفاده از هود ها ضرورت بیشتری دارد که در ادامه این موضوع را هم به طور کامل شرح خواهیم داد.

در این قسمت از مقاله به صورتی اجمالی با هودهای صنعتی آشنا شدید، بهتر است برای دریافت اطلاعاتی مناسب تر در خصوص هودهای صنعتی و به ویژه هودهای صنعتی آشپزخانه ها، با متخصصین تهران استیل مشورت نمایید و یا به کمپانی تهران استیل مراجعه نمایید.

همچنین تهران استیل دارای یک وب سایت مناسب در این زمینه می باشد. با خیالی راحت خرید تجهیزات خود از جمله هودهای صنعتی را به تهران استیل بسپارید. تهران استیل یکی از معتبرترین شرکتها و همچنین وب سایت ها در این زمینه است.

آیا می دانید در چه محل هایی به هود صنعتی آشپزخانه نیاز است؟

آیا می دانید در چه محل هایی به هود صنعتی آشپزخانه نیاز است؟

آیا می دانید در چه محل هایی به هود صنعتی آشپزخانه نیاز است؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که هود چه وسیله ای است و گفتیم که در آشپزخانه به کار برده می شود، اما این سوال برای مخاطب پیش می آید که در چه محل هایی باید از هود استفاده کرد، لازم به ذکر است که محل نصب هود، آشپزخانه و بر روی اجاق گاز است، اما چه آشپزخانه هایی نیاز بیشتری به هود دارند؟ در ادامه قصد داریم این موضوع را هم بررسی کنیم.

البته توجه داشته باشید که به شما توصیه می کنیم، در هر آشپزخانه ای استفاده از هود ضروری است که در ادامه مطالب کاملی هم در این رابطه بیان خواهیم کرد، اما در بعضی از آشپزخانه ها این ضرورت بیشتر احساس می شود، به هیچ عنوان نمی توان استفاده از هود های آشپزخانه را نادیده گرفت.

هود صنعتى آشپزخانه در چه محل هايى مورد استفاده قرار مى گيرد

هود صنعتى آشپزخانه در چه محل هايى مورد استفاده قرار مى گيرد

هود صنعتى آشپزخانه در چه محل هايى مورد استفاده قرار مى گيرد

موضوع بسيار مهمى كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است، كه يك هود صنعتى آشپزخانه در چه محل هايى مورد استفاده قرار مى گيرد، توجه داشته باشيد همانطور كه از نام اين هودها مشخص است، هودهاى صنعتى آشپزخانه در محل هايى استفاده مى شوند، كه يك هود خانگي كارايى چندانى ندارد.

در محل هايى مانند رستوان ها، كافى شاپ ها، مراكز تهيه غذاى آماده، كارگاه هاى توليد سبزي سرخ كرده براى جلوگيرى از گرفتگى هوا، تولید گرما، پخش شدن بوی پخت و پز و همچنین سرخ کردنی نیاز دارید که از یک هود صنعتی آشپزخانه استفاده کنید و این موضوع اهمیت بسیاری خواهد داشت.

آیا با کاربردهای هود صنعتی آشپزخانه آشنایی دارید؟

آیا با کاربردهای هود صنعتی آشپزخانه آشنایی دارید؟

آیا با کاربردهای هود صنعتی آشپزخانه آشنایی دارید؟

در این قسمت قصد داریم در رابطه با کاربردهای هود آشپزخانه مطالبی را شرح دهیم. به این موضوع توجه داشته باشید که در مطالب بالا به طور نسبی با کاربردهای هود آشپزخانه آشنا شده اید، اما در این قسمت قصد داریم که این کاربردها را به طور تکمیلی بیان کنیم تا اطلاعات کاملی را داشته باشید.

در قسمت های قبل مطالبی را بیان کرده ایم که با توجه به آن می توان به این نتیجه رسید که استفاده از هود آشپزخانه برای جلوگیری از گرفتگی هوا کاربرد دارد و علاوه بر این باعث می شود که بوی پخت غذا در فضای داخلی آشپزخانه پخش نشود، اما سوال این است که آیا کاربردهای یک هود آشپزخانه به همین موارد خلاصه می شود؟

توجه داشته باشید که اصلی ترین و مهم ترین کاربردهای یک هود آشپزخانه همان مواردی است که در مطالب قبل به آن اشاره کردیم، اما توجه داشته باشید که یک هود آشپزخانه برای زیبایی فضای داخلی شما هم کاربرد دارد و البته وسیله ای مهم هم به حساب می آید، البته این موضوع برای هودهای خانگی اهمیت بیشتری دارند، با ما همراه باشید تا این موضوع را هم به طور کامل شرح دهیم.

توجه داشته باشید که استفاده از هود های آشپزخانه در هنگام سرخ کردن مواد غذایی کاربرد بیشتری دارد، هیچ یک از ما دوست نداریم که به یک رستوران مراجعه کنیم و در فضای داخلی آن بوی سرخ کردنی یا پخت و پز مواد غذایی پخش شده باشد، پس این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند.

هود آشپزخانه برای زیبایی فضای داخلی شما هم کاربرد دارد

به این نکته توجه کنید که هودهای آشپزخانه برای زیبایی فضای داخلی شما هم کاربرد بسیاری دارند، هودها معمولا ظاهر زیبایی دارند، البته در هنگام خرید باید به نکات بسیار مهمی توجه داشته باشید که این زیبایی برای شما وجود داشته باشد، که البته در ادامه مطالب به این نکات به طور کامل می پردازیم، اما در این قسمت اشاره ای به آن نخواهیم داشت.

البته لازم به ذکر است که زیبایی از کاربردهای فرعی یا ثانویه یک هود صنعتی آشپزخانه به حساب می آید، اما باز هم نمی توان از آن غافل شد، به خصوص در آشپزخانه هایی که مشتری به فضای داخلی آشپزخانه دید دارد.

توجه داشته باشید که هودهای آشپزخانه انواع مختلفی دارند و زمانی این زیبایی برای شما کاربرد بیشتر خواهد داشت که هود مناسبی را برای خود انتخاب کنید، به همین دلیل توصیه می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

آیا با انواع هودهای آشپزخانه آشنایی دارید؟

همانطور که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کردیم، هودهای آشپزخانه انواع مختلفی دارند و هر یک از این هودها برای آشپزخانه های خاص به کار برده می شوند، در هنگام انتخاب یک هود باید با انواع دیگر هود هم به طور کامل آشنا باشید تا بتوانید که انتخاب درستی را انجام دهید، به همین دلیل در این قسمت قصد داریم انواع مختلف هود آشپزخانه را شرح دهیم.

هود زیر کابینتی:

قدیمی ترین و معروف ترین هودهایی که برای آشپزخانه به کار برده می شود، همین مدل هودهای زیر کابینتی است، همه ما تا به حال حداقل یک بار این هودها را دیده ایم، هودهایی که زیر کابینت بر روی اجاق گاز نصب می شوند. استفاده از هودهای زیر کابینتی مزیت های بسیاری دارد،

اما مهم ترین آن ها قیمت مناسب و اشغال فضای کم دانست، توجه داشته باشید که هودهای زیر کابینتی خود می توانند به دو دسته تک موتوره و دو موتوره تقسیم شوند و البته فیلتری که برای آن ها به کار برده می شود، از جنس پشم شیشه می باشد.

هود شومینه ای:

قبل از توصیف هودهای شومینه ای باید این نکته را در رابطه با آن ها بیان کنیم که هودهای شومینه ای به عنوان پر فروش ترین مدل های هود در بازار شناخته می شوند، یعنی باید بگوییم که افراد بسیاری به سمت استفاده از این هودها جذب می شوند، اما دلیل این پر فروش ترین بودن را در ادامه شرح خواهیم داد.

دقت کنید که ظاهر یک هود شومینه ای، همانند به یک قیف است، ولی قیفی که برعکس می باشد، استفاده ازاین هودها مزیت های بسیاری را برای شخص به دنبال دارد و علاوه بر این مزیت های خود، مزیت های هودهای زیر کابینتی را هم دارد،

یعنی در قیمت مناسبی به بازار عرضه می شود و فضای کمی را هم اشغال می کند، ولی در مقایسه با هودهای زیر کابینتی، قدرت زیادتری دارد و دیگر از فیلتر های پشم شیشه ای برای آن به کار نمی رود، بلکه فیلترهای آلومینیومی جایگزین شده است که قابلیت شستشو دارند.

هودهای مخفی:

نکته بسیار مهمی که در رابطه با هودهای توکار باید به آن توجه داشته باشید، این است که این هودها به صورتی نصب می شوند که تقریبا نمایان نباشند،

همین موضوع باعث می شود که آشپزخانه هایی با هودهای توکار زیبایی بیشتری داشته باشند، توجه داشته باشید که این هودها فضای بسیار کمی برای نصب نیاز دارند، پس اگر شما آشپزخانه کوچکی دارید، هودهای مخفی بهترین انتخاب برای شما به حساب می آید، اگر بخواهیم این هودها را از لحاظ قدرت مکش و صدای تولید شده با هودهای شومینه ای مقایسه کنیم، باید بگوییم که تفاوت چندانی ندارد.

هودهای جزیره ای:

هودهای جزیره ای از مدل های لوکس و فانتزی هودهای آشپزخانه به حساب می آید، توجه داشته باشید که استفاده از هودهای جزیره ای برای همه آشپزخانه ها مناسب نیست، زیرا این هودها بر عکس مدل های قبلی که به دیوار متصل می شوند، باید بر روی سقف نصب شوند.

توجه داشته باشید که هودهایی جزیره ای برای آشپزخانه هایی مناسب می باشد که اجاق گاز در آن ها در مرکز قرار گرفته است، این چنین آشپزخانه هایی معمولا لوکس هستند و آشپزی بسیار کمی در آن ها انجام می شود. توجه داشته باشید که مدل های جدید هودهای جزیره ای این امکان را به شما می دهد که به آسانی و با استفاده از یک ریموت ارتفاع آن را تنظیم کنید.

آیا با انواع هودهای صنعتی آشپزخانه آشنایی دارید؟

آیا با انواع هودهای صنعتی آشپزخانه آشنایی دارید؟

آیا با انواع هودهای صنعتی آشپزخانه آشنایی دارید؟

در مطالب بالا انواع هودهای خانگی را توضیح داده ایم و مطالبی را در رابطه با آن ها شرح داده ایم، حال این سوال مهم پیش می آید که انواع هودهای خانگی چه ارتباطی با انواع هودهای صنعتی دارد، توجه داشته باشید که این مطالب را به این دلیل بیان کرده ایم که به خوبی با تفاوت بین این دو آشنا شوید و در این قسمت قصد داریم انواع هودهای صنعتی آشپزخانه را بیان کنیم.

در ابتدا انواع هود صنعتی آشپزخانه را می توان متناسب با نحوه قرار گیری آن ها مشخص کرد و در این دسته بندی هودها به دو دسته هودهای صنعتی دیواری و هودهای صنعتی مرکزی تقسیم می شوند، در هودهای صنعتی مرکزی شاهد این هستیم که هود به جای آن که بر روی دیوار نصب شود، بر روی سقف نصب می شود، درست مانند آن چه که در هودهای جزیره ای شاهد آن بودیم، زیرا در این حالت هم اجاق گاز در مرکز آشپزخانه قرار دارد.

جنس یک هود صنعتی آشپزخانه تاثیر بسیاری بر روی کارایی و البته هزینه آن دارد

جنس یک هود صنعتی آشپزخانه تاثیر بسیاری بر روی کارایی و البته هزینه آن دارد

جنس یک هود صنعتی آشپزخانه تاثیر بسیاری بر روی کارایی و البته هزینه آن دارد

نوع دیگری یک هود صنعتی آشپزخانه را می توان متناسب با جنس آن تعیین کرد، توجه داشته باشید که جنس یک هود صنعتی آشپزخانه تاثیر بسیاری بر روی کارایی و البته هزینه آن دارد که در رابطه با هزینه در ادامه توضیحات تکمیلی را شرح خواهیم داد، لازم به ذکر است که جنس یک هود صنعتی آشپزخانه معمولا از استیل یا آلومینیوم است.

کاملا واضح و بدیهی است که یک هود صنعتی آشپزخانه با جنس استیل بهتر می باشد و کارایی بیشتری هم دارد، اما به شما پیشنهاد می کنیم که در محل زندگی شما دمان هوای بالایی ندارد، از یک هود صنعتی آشپزخانه با جنس آلومینیوم استفاده کنید که همان کارایی را با قیمت کمتر برای شما خواهد داشت.

به این موضوع مهم توجه داشته باشید که هودهای خانگی انواع مختلفی دارند و تنوع بیشتری هم داشتند، زیرا در یک هود خانگی زیبایی و اشغال فضای کم هم عوامل بسیار مهمی هستند، این در حالی است که در یک هود صنعتی آشپزخانه زیبایی عامل بسیار مهمی به حساب نمی آید و معمولا یک هود صنعتی آشپزخانه فضای بیشتری را نسبت به هودهای خانگی اشغال می کند و این موضوع هم بدیهی است، زیرا یک هود صنعتی آشپزخانه معمولا اندازه بزرگ تری هم دارد.

استفاده از هود چه ضرورتی دارد؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که در چه محیط هایی باید از هود آشپزخانه استفاده کنید و گفتیم که استفاده از هود آشپزخانه در هر محیطی ضروری می باشد، در این قسمت قصد داریم به این موضوع بپردازیم و دلایلی را بررسی کنیم که ثابت می کند که چرا استفاده از هود آشپزخانه ضروری است و پیشنهاد می کنیم که با ما همراه باشید.

همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم، استفاده از هود آشپزخانه باعث می شود که فضای داخلی آشپزخانه گرفته نباشد و بوی پخت غذا در فضای داخلی و آشپزخانه شما پخش نشود، شاید برای شما جالب باشد، بدانید که بوی غذا ممکن است، باعث ایجاد حساسیت های ریوی شود.

توجه داشته باشید که بچه ها ریه های حساسی دارند و نباید در محیطی قرار بگیرند که این حساسیت تشدید شود، بر اساس مطالعات انجام شده، کودک هایی که در محل هایی با آلودگی هوا بزرگ می شود، احتمال ابتلا به بیماری های ریوی و حساسیت های ریوی در آن ها افزایش پیدا می کند.

آلودگی شهر های بزرگ

آلودگی شهر های بزرگ

آلودگی شهر های بزرگ

همانطور که همه می دانیم، هوای شهر ها به خصوص شهرهای بزرگی مانند تهران، مشهد و اصفهان بسیار آلوده است،

یعنی فرزند شما بیرون از منزل در هوای آلوده ای قرار دارد و اگر هوای داخلی منزل هم برای او آلوده باشد، اذیت می شود و احتمال بروز بیماری هایی در او افزایش پیدا می کند.

حساسیت های ریوی انواع مختلفی دارند، اما برونشیت و آسم مهم ترین و خطرناک ترین این حساسیت ها به حساب می آیند که البته احتمال ابتلا به آن ها هم نسبت به دیگر حساسیت ها کم می باشد، اما توجه کنید که استفاده از هود آشپزخانه باعث می شود که شما هوای تمیز تری در منزل داشته باشید و این موضوع باعث سلامتی کودک می شود.

از دیگر ضرورت های استفاده از هود می توان به مواردی اشاره کرد که شما زمان کافی برای تمیز کردن گاز ندارید، همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم، اگر در هنگام سرخ کردن مواد غذایی از هود استفاده کنید، گاز شما کمتر کثیف می شود و این موضوع در محل هایی مانند رستوران ها و کافی شاپ ها اهمیت بسیاری خواهد داشت.

استفاده از هود در آشپزخانه ها ضروری است

استفاده از هود در آشپزخانه ها ضروری است

استفاده از هود در آشپزخانه ها ضروری است

توجه داشته باشید که استفاده از هود در آشپزخانه ها ضروری است و دلیلی برای عدم استفاده از آن وجود ندارد، اما اگر شما یک فضای بسته ای برای آشپزخانه خود در اختیار دارید، یا در مواردی که آشپزخانه شما اوپن است، اهمیت و ضرورت استفاده از هود برای حفظ سلامت اعضاء خانواده به خصوص کودکان و میانسالان بیشتر می شود و نباید نسبت به این موضوع بی توجه باشید، زیرا عوارض بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

مشتری مداری یکی از مهم ترین عواملی است که در محل هایی مانند رستوران و کافی شاپ باید به آن توجه داشته باشید. تصور کنید که شما برای صرف شما به یک رستوران رفته اید و در این رستوران شاهد پخش شدن بوی پخت و پز در فضا هستید، آیا رغبتی برای ماندن در این رستوران دارید؟

رستوران را به عنوان یک مثال به کار بردیم، این فضا می تواند حتی یک کافی شاپ هم باشد، به این موضوع توجه داشته باشید که در محل هایی که به یک هود صنعتی آشپزخانه نیاز دارید، بوی غذا به مقدار بسیار زیادی وجود دارد و اگر می خواهید که مشتری های شما انگیزه بیشتری برای آمدن به رستوران یا کافی شاپ شما داشته باشند، باید در ابتدا مانع از پخش بوی پخت و پز در فضا شوید.

توجه داشته باشید که گرفتگی هوا و پخش شدن بوی پخت و پز غذا برای کارکنان یک آشپزخانه هم می تواند مضر باشد، زیرا باعث حساسیت ها و بیماری های ریوی می شود، پس شما برای سلامت کارمنان خود و حتی سلامت شخص خودتان هم باید استفاده از یک هود صنعتی آشپزخانه را ضروری بدانید.

یک هود صنعتی آشپزخانه مناسب و خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک هود صنعتی آشپزخانه مناسب و خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک هود صنعتی آشپزخانه مناسب و خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

در این قسمت قصد داریم ویژگی های یک هود مناسب برای آشپزخانه را توضیح دهیم. به این موضوع توجه داشته باشید که ویژگی های یک هود آشپزخانه بسیار ساده هستند و به آسانی می توانید به آن پی ببرید، توجه به این ویژگی ها در هنگام خرید اهمیت بیشتری پیدا می کند که در ادامه این موضوع را هم شرح خواهیم داد.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که بسیاری از افراد، یک هود خوب را با بالا بودن قدرت مکش آن می شناسند و تصور می کنند که هر چه این عددی که قدرت مکش را مشخص می کند، بالا تر باشد، پس هودی که انتخاب کرده اند، هم بهتر است و کارایی بیشتری هم دارد، این در حالی است که این تصور اشتباه می باشد.

تولید کننده های هودهای آشپزخانه از یک عدد برای توصیف قدرت مکش استفاده می کنند

به این نکته توجه داشته باشید که تولید کننده های هودهای آشپزخانه از یک عدد برای توصیف قدرت مکش استفاده می کنند که این عدد قدرت مکش را در مساحت متر مکعب بیان می کند، یعنی قدرت مکش یک هود در مقایسه با فضای آشپزخانه و فضای روی اجاق گاز مشخص می شود و به این موضوع باید توجه کافی داشته باشید، یک هود خوب و مناسب باید قدرت مکش در متر مکعب قابل قبولی داشته باشد.

ویژگی دیگر یک هود خوب را می توان این گونه بیان کرد که یک هود باید مجرای تهویه هوا داشته باشد، در بعضی از هودها به جای این که چنین مجرایی را برای تهویه هوا در نظر بگیرند، از فیلتر های مخصوصی استفاده می کنند که یا از جنس پشم شیشه است، یا جنسی از آلومینیوم دارد، اما هودهایی که از فیلتر استفاده نمی کنند و مجرای تهویه هوا دارند، به اصطلاح بهتر هستند، اگر چه گاهی نصب کردن این هودها کمی دشوارتر است، اما ارزش آن را دارد.

اندازه هود

اندازه هود یکی دیگر از مواردی است که بسیاری از توجه ها را به سمت خود جذب می کند و متاسفانه بسیاری از افراد تصور می کنند که هر چه یک هود اندازه بزرگ تری داشته باشد، کیفیت و کارایی آن هم بیشتر خواهد بود، اما این موضوع واقعیت ندارد، اندازه یک هود با کارایی آن ارتباطی ندارد، اما در هنگام خرید هود در رابطه با اندازه آن باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که در ادامه این مورد را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

مصرف انرژی یکی از مهم ترین ویژگی های یک وسیله برقی به حساب می آید، بسیاری از افراد در هنگام خرید به این موضوع توجه خاصی نشان نمی دهند، اما اگر بدانید که میزان مصرف انرژی وسیله های برقی چه تاثیری بر روی هزینه های ماهانه خانواده ها دارد، اهمیت بیشتری برای این موضوع قائل خواهید بود.

توجه داشته باشید که یک هود خوب و مناسب باید برچسب مصرف انرژی داشته باشد و در این برچسب رتبه A یا B را داشته باشد، در غیر این صورت باید به شما بگوییم که استفاده از هودهایی به غیر از این دو مدل، به هیچ عنوان به شما توصیه نمی شود، پس به این موضوع هم توجه ویژه ای داشته باشید. در ادامه نکات مهم دیگری را در رابطه با هودهای صنعتی آشپزخانه بیان خواهیم کرد.

آیا با مزیت های استفاده از هود صنعتی آشپزخانه آشنایی دارید؟

آیا با مزیت های استفاده از هود صنعتی آشپزخانه آشنایی دارید؟

آیا با مزیت های استفاده از هود صنعتی آشپزخانه آشنایی دارید؟

در مطالب بالا بارها به این موضوع اشاره کردیم که استفاده از هودهای آشپزخانه مزیت های بسیاری دارد و در این قسمت قصد داریم این مزیت ها را به طور کامل برای شما شرح دهیم. در ابتدا باید مزیت های هود آشپزخانه را در کاربردهای آن جستجو کنیم، پس با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را هم بیان کنیم.

اولین کاربرد هودهای آشپزخانه جلوگیری از گرفتگی هوا بود، توجه داشته باشید که اصلی ترین مزیت استفاده از هودهای آشپزخانه هم همین مورد می باشد، یعنی شما با استفاده از این هود ها، هوایی تمیز و پاک را در منزل خود خواهید داشت، هوایی که بوی غذا نمی دهد و به دلیل پخت و پزهای طولانی گرفته نشده است. در مطالب بالا در رابطه با اهمیت هوای تمیز در منزل بحث کرده ایم و در این قسمت اشاره ای به آن نخواهیم کرد.

البته مزیت های استفاده از هودها به همین موارد خلاصه نمی شود، باید توجه داشته باشید که استفاده از هودها در مصرف انرژی هم صرفه جویی می کند، البته این موضوع شاید برای شما کمی عجیب باشد، زیرا متاسفانه تصور اشتباهی در رابطه با استفاده از هودها رایج است که در ادامه این موضوع را هم به طور کامل شرح خواهیم داد.

آیا استفاده از هود صنعتی آشپزخانه معایبی هم دارد؟

آیا استفاده از هود صنعتی آشپزخانه معایبی هم دارد؟

آیا استفاده از هود صنعتی آشپزخانه معایبی هم دارد؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که متاسفانه بسیاری از افراد تصور اشتباهی در رابطه با استفاده از هودها دارند و به همین دلیل تصمیم داریم که در این قسمت این موضوع را به طور کامل شرح دهیم و برای شروع هم در رابطه با مهم ترین موضوع بحث خواهیم کرد که استفاده زیاد از انرژی برق است.

توجه داشته باشید که بسیاری از افراد تصور می کنند که استفاده از هودهای آشپزخانه باعث می شود که میران برق بیشتری را مصرف کنند و در آخر ماه هم مجبور باشند که قبض های سنگین تری را پرداخت کنند، این در حالی است که چنین تصور برای همه هودها اشتباه است، زیرا همه هودها این طوری نیستند.

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که یک هود خوب باید مصرف انرژی پائینی داشته باشد و این مصرف انرژی بر روی برچسب آن نوشته شده است، توجه داشته باشید که اگر هودی در رده انرژی A یا B باشد، مصرف انرژی بسیار کمی دارد، اما اگر چنین نباشد، مصرف انرژی برق آن بالا خواهد بود.

هود با رده انرژی A یا B

توجه داشته باشید که اگر هودی در رده انرژی A یا B باشد، نه تنها باعث بالا رفتن هزینه ماهانه انرژی برق شما نخواهد شد، بلکه تاثیر مثبتی هم بر روی آن خواهد داشت،

زیرا در صورت وجود هود، شما برای تهویه هوا به هواکش نیازی ندارید و همین موضوع باعث کاهش هزینه های مصرفی می شود، زیرا معمولا هواکش ها برق بیشتری نسبت به هودهایی در رده انرژی A یا B مصرف می کنند و این موضوع قابل تاملی می باشد.

یکی دیگر از معایبی که در رابطه با هودها برای افراد مختلفی پیش می آید، مربوط به فضایی است که این هودها اشغال می کنند، متاسفانه بسیاری از افرد تصور می کنند که هودها وسیله های کاربردی نیستند و استفاده از آن ها فقط سبب می شود که فضای بسیاری در آشپزخانه اشغال شود، این در حالی است که کاملا عکس این موضوع صادق می باشد.

به این موضوع توجه داشته باشید که در رابطه با کاربردی بودن هودهای صنعتی آشپزخانه در مطالب بالا توضیحات کاملی را ارائه داده ایم، اما به این نکته باز هم اشاره خواهیم کرد که استفاده از هودهای صنعتی آشپزخانه در مواردی که گفته شد، بسیار ضروری است و عدم وجود آن ها دردسر ساز می شود، در صورتی هم با مشکل کمبود فضا رو به رو هستید، به آسانی می توانید از هودهایی با اندازه کوچک تر استفاده کنید که این مشکل را برای شما بر طرف کند.

قدرت و مکش

البته توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب هودهایی با اندازه کوچک تر باید به قدرت و مکش آن توجه داشته باشید، بعضی از هودهای صنعتی اگر چه اندازه کوچکتری دارند، اما قدرت مکش بیشتری هم دارند، اما همه هودهای صنعتی آشپزخانه این گونه نیستند، پس به این موضوع هم توجه ویژه ای داشته باشید.

در نهایت باید به این نکته مهم و کاربردی اشاره کنیم که استفاده از هودهای صنعتی آشپزخانه ضروری است و به هیچ عنوان نباید از آن غافل شد، اما اگر تصور می کنید که استفاده از این هودها برای شما معایبی را به دنبال دارد، پس به مطالب گفته شده در بالا دقت کنید تا اشتباه شما بر طرف شود.

آیا می دانید کاربرد هود صنعتی آشپزخانه چه تاثیری در هنگام خرید دارد؟

آیا می دانید کاربرد هود صنعتی آشپزخانه چه تاثیری در هنگام خرید دارد؟

آیا می دانید کاربرد هود صنعتی آشپزخانه چه تاثیری در هنگام خرید دارد؟

یکی از مهم ترین سوال هایی که در رابطه با هودهای صنعتی پیش می آید، این است که کاربرد این هودها چه تاثیری در هنگام خرید خواهد داشت، به این موضوع توجه داشته باشید که اصلی ترین عامل، یا فاکتوری که در هنگام خرید هود صنعتی باید به آن توجه داشته باشید، کاربرد آن می باشد.

در مطالب بالا در رابطه با هودهای خانگی که در آشپزخانه به کار برده می شوند، مطالبی را بیان کردیم و هدف ما از این کار آشنایی بیشتر شما با هودهای خانگی بود تا به آسانی بتوانید تفاوت های بین هودهای خانگی آشپزخانه و هودهای صنعتی را درک کنید، در این قسمت قصد داریم به طور اختصاصی در رابطه با هودهای صنعتی آشپزخانه بحث کنیم.

استفاده از هودهای صنعتی آشپزخانه اهمیت بیشتری دارد

توجه داشته باشید که استفاده از هودهای صنعتی آشپزخانه اهمیت بیشتری دارد، همانطور که گفتیم، در محل هایی مانند رستوران ها، بیمارستان ها، تهیه غذای آماده، کافی شاپ ها و… باید از هودهای صنعتی آشپزخانه استفاده کنید، حال این سوال پیش می آید که اگر شما در چنین فضاهایی نیاز به هود صنعتی نداشته باشید، پس چرا این هودها را خریداری می کنید؟

اگر بخواهیم به بیانی ساده این موضوع را شرح دهیم، باید بگوییم که هودهای صنعتی آشپزخانه در محیط های بزرگ تری به کار برده می شوند که روزانه حجم زیادی غذا در آن ها پخته می شود و هودهای خانگی برای استفاده در چنین فضاهایی کاربرد چندانی ندارند، به همین دلیل از هودهای صنعتی آشپزخانه استفاده می شود.

با توجه به مطالب بالا باید بگوییم که اصلی ترین عامل در هنگام خرید هود صنعتی آشپزخانه دقیقا همان کاربرد آن است که باید به آن توجه ویژه ای داشت، زیرا هودهای صنعتی آشپزخانه با مدل های خانگی آن تفاوت های بسیاری دارند و نباید به جای یک دیگر از آن ها استفاده کرد، پس در هنگام خرید به این موضوع هم دقت داشته باشید.

در هنگام خرید هود صنعتی آشپزخانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در هنگام خرید هود صنعتی آشپزخانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در هنگام خرید هود صنعتی آشپزخانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در این قسمت قصد داریم در رابطه با نکاتی بحث کنیم که در هنگام خرید هود صنعتی آشپزخانه باید به آن توجه داشته باشید. در ابتدا باید به این نکته مهم اشاره کنیم که اندازه و قدرت هود صنعتی آشپزخانه باید متناسب با فضای شما انتخاب شود، لازم به ذکر است که اندازه یک هود باید متناسب با اندازه اجاق های گازی باشد که هود بر روی آن قرار می گیرد.

هودها صنعتی آشپزخانه انواع مختلفی دارند، که البته در مطالب بالا به طور کامل این موضوع را توضیح داده ایم، توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب هود صنعتی آشپزخانه باید نهایت دقت خود را به کار بگیرید و نوعی از هود را انتخاب کنید که برای شما کاربرد بیشتری دارد، به این نکته توجه داشته باید که کارایی یک هود صنعتی آشپزخانه متناسب با فضای شما مشخص می شود، پس به این موضوع هم توجه داشته باشید.

به عنوان مثال اگر شما آشپزخانه کوچکی در یک کافی شاپ دارید و برای آن نیاز به خریداری یک هود صنعتی آشپزخانه دارید، لازم نیست که از هودهای پر قدرت و بزرگ استفاده کنید، اگر چه این هودها کاربردهای بیشتری دارند، اما برای شما مناسب نیستند، پس به این موضوع هم توجه ویژه ای داشته باشید.

زیبایی در هود صنعتی آشپزخانه تاثیر چندانی ندارد

به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که زیبایی در هود صنعتی آشپزخانه تاثیر چندانی ندارد، به غیر از موارد بسیار خاص! توجه داشته باشید که هود صنعتی آشپزخانه معمولا در محل هایی نصب می شود که هیچ کس جز کسانی که در آن محل کار می کنند، آن را نمی بینند، یعنی به عنوان مثال اگر شما یک رستوران دارید، مشتری های شما نگاهی به هود آشپزخانه شما نمی کنند که تاثیری بر روی جذب مشتری داشته باشد.

البته همان موارد خاص دقیقا در همین قسمت به خوبی مشخص می شود، اگر آشپزخانه شما در محلی قرار دارد که مشتری ها به آن دید دارند و به خوبی می توانند فضای داخلی آن را ببینند، باید در هنگام خرید هود صنعتی آشپزخانه به زیبایی آن هم دقت داشته باشید، البته این موضوع برای خرید هود صنعتی آشپزخانه مناسب کافی شاپ ها اهمیت بیشتری دارد و باید به آن توجهی خاص داشت.

قدرت

موضوع دیگری که در هنگام خرید هود صنعتی آشپزخانه باید به آن توجه داشته باشید، در رابطه با قدرت آن می باشد، در مطالب بالا در قسمتی که ویژگی های یک هود خوب را بیان کردیم؛ به این موضوع اشاره داشتیم که قدرت مکش هود تنها عامل برای کارایی آن نیست و باید قدرت مکش در متر مکعب را در نظر بگیرید.

به این موضوع توجه داشته باشید که قدرت مکش در هنگام خرید هود صنعتی آشپزخانه اهمیت بیشتری دارد و باید به آن توجهی ویژه داشته باشید، در هنگام خرید هود صنعتی آشپزخانه توجه کنید که قدرت مکش آن در متر مکعب با نیاز شما هماهنگ باشد و برای شما کارایی داشته باشد، لازم به ذکر است که هودهایی با قدرت کمتر و حتی بیشتر برای شما کاربرد و کارایی چندانی ندارد، پس متناسب با نیاز خود هودی انتخاب کنید.

به این موضوع توجه داشته باشید که هزینه و قیمت هود صنعتی آشپزخانه هم تاثیر به سزایی بر روی انتخاب شما خواهد داشت، هودی را برای آشپزخانه خود خریداری کنید که با بودجه شما متناسب باشد، قیمت هود صنعتی آشپزخانه متناسب با عوامل معینی تعیین می شود که در ادامه این عوامل را شرح می دهیم، اما توجه داشته باشید که در هنگام خرید هود صنعتی آشپزخانه باید به قیمت آن هم توجه کنید.

اندازه هود صنعتی چه تاثیری بر روی انتخاب آن دارد؟

اندازه هود صنعتی چه تاثیری بر روی انتخاب آن دارد؟

اندازه هود صنعتی چه تاثیری بر روی انتخاب آن دارد؟

یکی از مهم ترین عواملی که در رابطه با هود صنعتی آشپزخانه باید در رابطه با آن صحبت کنیم، مربط به اندازه آن است، توجه داشته باشید که بسیاری از افراد تصور می کنند که هر چه یک هود صنعتی آشپزخانه بزرگ تر باشد، یعنی اندازه آن بیشتر باشد، کارایی و کاربرد آن هم افزایش پیدا می کند، اما این موضوع صحت ندارد و نباید به آن توجهی کرد.

به این موضوع توجه داشته باشید که اگر چه اندازه یک هود صنعتی آشپزخانه تاثیر چندانی بر روی قدرت آن ندارد، یعنی ممکن است که یک هود صنعتی آشپزخانه بزرگ، قدرت مکش کمتری نسبت به یک هود صنعتی آشپزخانه با اندازه کوچک تر داشته باشد، اما اندازه یک هود صنعتی آشپزخانه تاثیر بسیاری در هنگام خرید خواهد داشت.

شما در هنگام خرید یک هود صنعتی آشپزخانه باید به اندازه آن دقت داشته باشید که کاملا متناسب با اندازه اجاق گازهای شما باشد، لازم به ذکر است که هود صنعتی آشپزخانه با اندازه کوچک تر از نیاز شما، کارایی چندانی برای شما نخواهد داشت، البته عکس این موضوع هم صادق می باشد، یعنی اگر یک هود صنعتی آشپزخانه را با اندازه ای بزرگ تر از نیاز خود خریداری کنید، باز هم کاربرد چندانی برای شما ندارد.

یک هود صنعتی آشپزخانه خوب باید کاملا اندازه و متناسب با اجاق های گاز شما باشد، اگر از چند اجاق گاز در کنار هم استفاده می کنید، برای صرفه جویی در هزینه می توانید از یک هود صنعتی آشپزخانه بزرگ استفاده کنید که فضای روی این اجاق گازها را به طور کامل پوشش دهد، اما اگر اجاق گازهای شما دور از هم هستند، پس باید به تعداد اجاق گازها هود صنعتی آشپزخانه خریداری کنید.

قیمت هود صنعتی آشپزخانه با توجه به چه عواملی مشخص می شود؟

به این موضوع مهم دقت کنید که در هنگام خرید یک هود صنعتی آشپزخانه توجه به قیمت و هزینه آن بسیار مهم است و باید یک هود را متناسب با بودجه مالی خود خریداری کنید، حال این سوال پیش می آید که هزینه یک هود صنعتی آشپزخانه را چگونه متوجه شویم؟ با ما همراه باشید تا این موضوع را هم شرح دهیم.

یکی از مهم ترین عواملی که بر روی هزینه و قیمت هود صنعتی آشپزخانه تاثیر می گذارد، قدرت آن می باشد. به این موضوع دقت کنید، ؛ همانطور که در مطالب بالا هم گفته ایم، قدرت یک هود صنعتی آشپزخانه متناسب با قدرت مکش آن در متر مکعب محاسبه می شود، پس در هنگام محاسبه هزینه فقط به قدرت مکش آن به تنهایی توجه نکنید، بلکه مساحتی را هم که پوشش می دهد، تاثیر به سزایی بر روی هزینه نهایی دارد.

با توجه به این مطلب کاملا واضح و مشخص است که هر چه یک هود صنعتی آشپزخانه قدرت مکش بالایی داشته باشد، یعنی قدرت آن در متر مکعب بالا تر باشد، هزینه و قیمت آن هم افزایش پیدا می کند و هر چه قدرت کمتری هم داشته باشد، پس هزینه خرید آن هم کم تر خواهد بود.

جنس هود صنعتی آشپزخانه

توجه داشته باشید که جنس یک هود صنعتی آشپزخانه هم تاثیر به سزایی بر روی هزینه های نهایی دارد، لازم به ذکر است که حتی جنس فیلتری که در هود صنعتی آشپزخانه هم به کار برده شده است، بر روی قیمت و هزینه آن تاثیر می گذارد، نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که اگر یک هود صنعتی آشپزخانه با جنس بهتر را خریداری کنید، اگر چه در ابتدا هزینه بیشتری را پرداخت خواهید کرد، اما کارایی آن هود هم افزایش پیدا می کند، یعنی نیاز به تعمیر یا تعویض ندارد و همین موضوع باعث صرفه جویی های ثانویه در مخارج شما می شود.

لازم به ذکر است که قیمت هود صنعتی آشپزخانه به کیفیت آن هم بستگی دارد، اما کیفیت یک مفهوم کلی است و جزئیاتی مانند، قدرت مکش، جنس هود صنعتی آشپزخانه و اندازه آن بر روی کیفیت تاثیر می گذارد، کاملا واضح و بدیهی است که هر چه کیفیت یک هود صنعتی آشپزخانه افزایش پیدا کند، قیمت آن هم بالاتر می رود.

اندازه هود آشپزخانه چه تاثیری بر روی قیمت آن دارد؟

در مطالب بالا به این موضوع پرداختیم که چه عواملی بر روی قیمت و هزینه یک هود صنعتی آشپزخانه تاثیر می گذارد و گفتیم که کیفیت یکی از مهم ترین عوامل است که خود به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از این عوامل اندازه هود صنعتی آشپزخانه می باشد، حال این سوال بسیار مهم پیش می آید که آیا اندازه یک هود صنعتی آشپزخانه بر روی قیمت آن تاثیر می گذارد؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که اندازه یک هود صنعتی آشپزخانه به قیمت آن تاثیری نمی گذارد، یعنی نمی توان گفت که هر چه اندازه یک هود صنعتی آشپزخانه بیشتر باشد، پس هزینه خریداری و قیمت آن هم افزایش پیدا می کند، زیرا تاثیر چندانی ندارد، اما اندازه به طور غیر مستقیم بر روی هزینه یک هود صنعتی آشپزخانه تاثیر می گذارد که در ادامه این موضوع را به طور کامل شرح خواهیم داد.

اندازه هود بر روی مکش آن تاثیر نمی گذارد

توجه داشته باشید که اندازه یک هود بر روی مکش آن تاثیر نمی گذارد، یعنی نمی توان گفت که اندازه یک هود هر چه بزرگ تر باشد، مکش آن بالاتر می رود، اما معمولا هودهایی با اندازه بزرگتر مکش بیشتری هم دارند، یعنی مساحت بیشتری را پوشش می دهند و گفتیم که قدرت مکش یک هود صنعتی آشپزخانه متناسب با مکش در متر مکعب بررسی می شود.

با توجه به این موضوع باید بگوییم که اگر چه اندازه یک هود صنعتی آشپزخانه به طور مستقیم بر روی هزینه و قیمت آن تاثیری نمی گذارد، اما به طور غیر مستقیم تاثیر خواهد گذاشت و این تاثیر هم بدیهی است، زیرا هر چه قدرت مکش یک هود صنعتی آشپزخانه بالاتر رود، می توان نتیجه گرفت که کیفیت آن هم بیشتر خواهد بود و در نتیجه قیمت یک هود صنعتی آشپزخانه هم افزایش پیدا می کند.

به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که اندازه یک هود صنعتی آشپزخانه به صورت دیگری هم بر روی قیمت نهایی تاثیر می گذارد. تصور کنید که شما دو اجاق گاز در آشزخانه خود دارید و برای هر یک از آن ها نیاز به یک هود صنعتی آشپزخانه دارید، این در حالی است که اگر شما از یک هود صنعتی با اندازه ای بزرگ تر (البته با همان قدرت مکش) استفاده کنید، مبلغ کمتری را پرداخت خواهید کرد و این موضوع اهمیت زیادی در هزینه های نهایی دارد و نباید از آن غافل شد.

آیا رده انرژی هود تاثیری بر روی قیمت هود صنعتی آشپزخانه دارد؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که رده انرژی یک هود صنعتی آشپزخانه تاثیر بسیاری در هنگام خرید دارد و باید به آن توجهی ویژه داشته باشد، حال این سوال مهم و البته کاربردی پیش می آید که آیا رده انرژی یک هود صنعتی آشپزخانه بر روی قیمت آن هم تاثیر می گذارد یا خیر؟

در پاسخ باید بگوییم که بله رده انرژی یک هود صنعتی آشپزخانه هم به طور مستقیم و هم به طور غیر مستقیم بر روی هزینه و قیمت یک هود صنعتی آشپزخانه تاثیر می گذارد، اما چگونه؟ توجه داشته باشید که در ابتدا و در زمان خرید یک هود صنعتی آشپزخانه رده انرژی آن باعث افزایش قیمت می شود.

یعنی به طور مثال اگر شما یک هود صنعتی آشپزخانه با رده انرژی A را با یک هود صنعتی آشپزخانه با رده انرژیC مقایسه کنید، ممکن است، هود اولی قیمت کمی بیشتر داشته باشد، البته این تفاوت قیمت چندان زیاد نخواهد بود، اما همین تفاوت اندک تاثیرات بسیاری دارد که به هیچ عنوان نباید از آن غافل شد.

مصرف انرژی برق بالا

به این موضوع توجه داشته باشید که یک هود صنعتی آشپزخانه معمولا در محیط هایی به کار برده می شود که مصرف انرژی برق در آن ها بالا است، به عنوان مثال یک رستوران را در نظر بگیرید، علاوه بر لامپ های متعددی به کار برده شده است، یخچال های متعددی هم در رستوران وجود دارد و همین موارد باعث می شود که مصرف انرژی برق بالاتر از مصارف عادی باشد.

پس باید بگوییم که اگر در هنگام خرید یک هود صنعتی آشپزخانه به رده انرژی آن بی تفاوت باشید و هودی با قیمت کمتر و رده انرژی کمتر را خریداری کنید، در نهایت مجبور خواهید بود که هزینه برق بیشتری را پرداخت کنید، پس به شما توصیه می کنیم که در ابتدا هوشمندانه عمل کنید و یک هود صنعتی آشپزخانه با رده انرژی بالاتر را خریداری کنید تا به طور غیر مستقیم در هزینه های خود صرفه جویی کنید و مطمئن باشید که این صرفه جویی بیشتر هم نمود پیدا می کند.

برند تولیدی چه تاثیری بر روی قیمت هود صنعتی آشپزخانه آن دارد؟

یکی از مهم ترین سوال هایی که در رابطه با قیمت هود صنعتی آشپزخانه پیش می آید این است که آیا برند بر روی قیمت و هزینه آن تاثیر می گذارد؟ با توضیح مربوط به این قسمت هم با ما همراه باشید تا پاسخ مناسبی به این سوال ارائه دهیم.

در ابتدا باید توجه داشته باشید که برند یک هود صنعتی آشپزخانه در ظاهر به طور مستقیم و اما در اصل به طور غیر مستقیم بر روی هزینه نهایی و قیمت یک هود صنعتی آشپزخانه تاثیر می گذارد.

در ابتدا به این موضوع دقت کنید که برند تولیدی یک هود صنعتی آشپزخانه تاثیر مستقیم بر روی کیفیت نهایی هود صنعتی آشپزخانه دارد، یعنی برندهای معتبر، معمولا هودهای با کیفت تری تولید می کنند و در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کردیم که کیفیت یکی از مهم ترین عوامل در تعیین هزینه نهایی و قیمت یک هود صنعتی آشپزخانه است.

برند هود صنعتی آشپزخانه

توجه داشته باشید که برند یک هود صنعتی آشپزخانه از جهت دیگری هم بر روی هزینه نهایی و قیمت این محصول تاثیر می گذارد و این موضوع زمانی نمود پیدا می کند که شما یک هود صنعتی آشپزخانه تولید ایران را از لحاظ قیمتی با یک هود صنعتی آشپزخانه تولید خارج از ایران مقایسه کنید.

به این موضوع دقت داشته باشید که متاسفانه در حال حاضر قیمت ارز در بازار ایران نوسان های بسیاری دارد و این موضوع باعث می شود که قیمت ارز روز به روز در بازار ایران رو به افزایش باشد، یعنی اگر بخواهیم به طور صحیح بیان کنیم، باید بگوییم که ارزش ریال روز به روز رو به کاهش است.

این موضوع نشان می دهد که اگر قصد خرید یک هود صنعتی آشپزخانه با برندهای خارجی را دارید، باید هزینه بسیار بیشتری نسبت به نمونه های ایرانی را پرداخت کنید و البته این در حالی است که در حال حاضر در ایران برندهایی را داریم که محصولاتی مشابه با نمونه های خارجی تولید می کنند و این موضوع اهمیت بسیاری دارد.

توجه داشته باشید که با توجه به این مطالب می توان نتیجه گرفت که هزینه و قیمت یک هود صنعتی آشپزخانه به برند تولیدی آن هم تاثیر دارد و در این قسمت به شما توصیه می کنیم که هود صنعتی آشپزخانه را از برندهای معتبر خریداری کنید که معمولا خدمات پس از فروش معتبری هم دارند، این موضوع در ادامه استفاده از یک هود صنعتی آشپزخانه تاثیر بسیاری دارد و نباید از آن غافل شد.

آیا فروشگاهی که هود آشپزخانه را از آن خریداری می کنید، بر روی قیمت هود صنعتی آشپزخانه تاثیر می گذارد؟

یکی دیگر از سوال های رایجی که در رابطه با قیمت و هزینه یک هود صنعتی آشپزخانه پیش می آید این است که آیا فروشگاهی که یک هود صنعتی آشپزخانه را از آن خریداری می کنید، تاثیری بر روی هزینه ها دارد، یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم که بله اگر چه این تاثیر مستقیم نیست و به طور غیر مستقیم اعمال می شود، اما باز هم نمی توان از آن غافل شد.

توجه داشته باشید که یک فروشگاه به خودی خود نمی تواند بر روی قیمت و هزینه های یک هود صنعتی آشپزخانه تاثیر بگذارد، زیرا هیچ نقشی در عوامل موثر بر قیمت یک هود صنعتی آشپزخانه ندارد، این در حالی است که یک فروشگاه به طور غیر مستقیم تاثیرهای بسیاری دارد که در ادامه به ذکر یک مثال این تاثیر گذاری را شرح خواهیم داد.

توجه داشته باشید که هزینه نهایی و قیمت یک هود صنعتی آشپزخانه با توجه به عوامل مشخصی تعیین می شود، (این عوامل را در بالا توضیح داده ایم) یک فروشگاه معتبر هزینه ها را نسبت به همان چیزی که وجود دارد، ارائه می دهد و البته طبیعی است که سود مشخصی هم از روی هر محصول نصیب فروشگاه می شود.

این در حالی است که در فروشگاه های غیر معتبر شاهد این هستیم که هود صنعتی آشپزخانه را قیمت های بسیار بالاتر میزان مشخص شده عرضه می کنند و فروشگاه سودی بیش از حد تعیین شده را به جیب می زند، به شما توصیه می کنیم که در هنگام خرید یک هود صنعتی آشپزخانه به فروشگاه آن توجه و دقت داشته باشید و فروشگاهی را انتخاب کنید که معتبر می باشد.

فروشگاه های معتبر برای خرید هود صنعتی

در رابطه با فروشگاه های معتبر باید بگوییم که متاسفانه نشانه ای وجود ندارد که با توجه به آن بتوان یک فروشگاه معتبر را از یک فروشگاه نامعتبر تشخیص دارد، اما به این موضوع دقت کنید که بعضی از فروشگاه ها به عنوان نماینده یک برند خاص در توزیع هود صنعتی آشپزخانه فعالیت می کنند، کاملا واضح و بدیهی است که چنین فروشگاه هایی معتبر به حساب می آید و نمی توانند سودهای بسیاری بر روی هزینه نهایی و قیمت یک هود صنعتی آشپزخانه بکشند، پس به این موضوع هم توجه داشته باشید.

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده در بالا می توان نتیجه گرفت که قیمت هود صنعتی آشپزخانه چگونه و با توجه به چه عواملی مشخص می شود. به این موضوع توجه داشته باشید که عوامل متعددی در تعیین هزینه های یک هود صنعتی آشپزخانه موثر هستند، که البته این عوامل را به طور کامل توضیح داده ایم.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که عواملی مانند قدرت مکش هود (میزان مکش در متر مکعب)، کیفیت هود، جنس یک هود صنعتی آشپزخانه، کیفیت یک هود، برندی که هود صنعتی آشپزخانه را تولیده کرده است، فروشگاهی که هود صنعتی آشپزخانه را به فروش می رساند، رده انرژی ثبت شده بر روی برچسب هود صنعتی آشپزخانه و حتی قیمت دلار بر روی هزینه نهایی و قیمت هود صنعتی آشپزخانه تاثیر می گذارد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که عواملی مانند اندازه هود صنعتی آشپزخانه تاثیر مستقیمی بر روی هزینه نهایی و قیمت هود صنعتی آشپزخانه نمی گذارد، اما به طور غیر مستقیم تاثیراتی می گذارد که این موضوع را در مطالب بالا به طور کامل توضیح داده ایم و در این قسمت اشاره دیگری به آن نخواهیم کرد.

محل هایی باید از هود صنعتی آشپزخانه استفاده کرد

در مطالب ابتدایی این مقاله اطلاعات مهمی را در رابطه با هود صنعتی آشپزخانه بیان کردیم و گفتیم که در چه محل هایی باید از هود صنعتی آشپزخانه استفاده کرد، این موضوع را به طور کامل شرح داده ایم که استفاده از هودهای خانگی در همه محل ها کارایی بالایی ندارد، به عنوان مثال در رستوران ها و کافی شاپ ها نمی توان از یک هود خانگی استفاده کرد.

در ادامه به شرح این موضوع پرداختیم که استفاده از یک هود صنعتی آشپزخانه چه ضرورتی دارد و گفتیم که اگر برای سلامت خود، کارکنان خود و البته مشتری های خود اهمیت قائل هستید، باید در محل کار از یک هود صنعتی آشپزخانه استفاده کنید، زیرا بوی پخت و پز و سرخ کردنی در فضا پخش می شود و اذیت کننده است.

علاوه بر مطالبی که در بالا به آن اشاره کردیم، باید بگوییم که در محل هایی مانند آشپزخانه های بزرگی که در رستوان ها، بیمارستان ها و… وجود دارد، پخت و پز باعث می شود که گرمای بسیاری ایجاد شود که این گرما برای کارکنان آشپزخانه بیش از دیگر افراد اذیت کننده خواهد بود، به همین دلیل ضروری است که از یک هود صنعتی آشپزخانه در این محل ها استفاده کرد.

انواع هودهای خانگی و هودهای صنعتی آشپزخانه را بیان کردیم

نکته دیگری که به آن اشاره در رابطه با انواع هودهای خانگی و هودهای صنعتی آشپزخانه بود که در مطالب بالا این موارد را به طور کلی بیان کردیم و گفتیم که انواع هودهای خانگی را برای مقایسه تفاوت های بین هودهای خانگی و هودهای صنعتی بیان کرده ایم و دانستن این اطلاعات مفید می باشد.

در رابطه با انواع هودهای صنعتی آشپزخانه به این موضوع اشاره کردیم که این مدل ها از دو جهت بررسی می شوند، یکی از جهت ها در رابطه با مدلی است که یک هود صنعتی آشپزخانه نصب می شود که در نهایت به دو گروه هود صنعتی دیواری و هود صنعتی سقفی تقسیم می شود و دیگر در رابطه با جنس هود صنعتی آشپزخانه می باشد که یک هود صنعتی آشپزخانه دو جنس استیل و آلومینیوم دارد که جنس استیل آن برای محل هایی با گرمای شدید کاربرد بیشتری دارد.

به این موضوع توجه داشته باشید که در این مقاله سعی بر این داشتیم که در رابطه با معایب استفاده از یک هود صنعتی آشپزخانه هم مطالبی را بیان کنیم و گفتیم که اگر در هنگام خرید به نکات مهمی توجه داشته باشید و ویژگی های یک هود صنعتی آشپزخانه خوب و مناسب را هم بدانید، استفاده از یک هود صنعتی آشپزخانه به هیچ عنوان هیچ معایبی را به دنبال ندارد و بر عکس فقط مزیت و خوبی برای شما به همراه خواهد داشت.

به همین منظور و برای آشنایی بهتر و بیشتر مخاطب ها ویژگی های یک هود صنعتی آشپزخانه خوب و مناسب را هم توضیح دادیم و همچنین گفتیم که در هنگام خرید یک هود صنعتی آشپزخانه باید به چه نکاتی توجه داشته باشید تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید و از نتیجه راضی باشید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *